نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا

نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا

مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه

دانلود نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا

دولت 
 بازاریابی
بازار 
 توسعه گرا
 اقتصاد
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 77 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

این مقاله می کوشد تا نقش بازار و بازاریابی را در دولت توسعه گرا بررسی کند. دولت و بازار دو نهاد اصلی هر نظام اقتصادی را تشکیل می‌دهند. ویژگی بازار آن است که خواسته‌های متعارض عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات یا منابع تولید و تقاضاکنندگان آنها را تعدیل کرده و هماهنگ می‌سازد و در شرایط رقابتی به تولید کارای محصول و تخصیص بهینه منابع و کالاها منجر می‌شود. این شرایط در اقتصاد متعارف رقابتی با شرایط رقابت کامل (همچون اطلاعات کامل، آزادی ورود و خروج به بازار و بی‌شمار بودن تعداد عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان) حاصل می‌شود. به تعبیری دقیق‌تر، برخلاف تصور موجود درباره سازوکار بازار که به جهت حاکمیت نفع شخصی در تعامل طرفین تقاضاکننده و عرضه‌کننده و دست نامرئی مورد اشکال واقع می‌شود، سازوکار بازار تنها در شرایط عادلانه شکل می‌گیرد و موفقیت بازارهای رقابتی (به یادداشت الف مراجعه شود) درواقع به جهت حاکمیت بخشی از معیارهای عدالت اجتماعی (نظیر اطلاعات کامل و شرایط یکسان) می‌باشد. تحت این شرایط است که عرضه‌کننده یا تقاضاکننده قادر به اعمال قدرت در بازار نیست و از این جهت است که اعمال قدرت در بازار از قبیل تعیین قیمت در حدی بالاتر از قیمت تعادلی بازار در برخی از کشورها جرم تلقی می‌گردد و قابل پیگرد قضایی است. 

فهرست مطالب

چکیده. 2

کلیدواژه. 2

مقدمه. 3

تاریخچه مطالعاتی بحث( پیشینه تحقیق). 3

بیان مسئله(حل بهینه مساله انحصار در دولت – بازار). 5

انحصار طبیعی.. 6

انحصار حاصل از منفعت‌جویی خصوصی.. 8

انحصار به واسطه مداخله مستقیم و غیرمستقیم دولت... 9

اهمیت و ضرورت بحث... 11

مبانی نظری... 12

الف) مروری اجمالی بر مکاتب مهم اقتصادی در این زمینه. 12

1- مکتب کلاسیک:12

2- مکتب اتریشی:12

3- مکتب کینز:12

4- مکتب پول‌گرایان:13

5- نظریه نئوکلاسیک و حدود دخالت دولت در اقتصاد:13

6- نظریه اطلاعات ناقص و دخالت دولت در اقتصاد:13

7- نظریه دولت رفاه و دخالت دولت در اقتصاد:14

8- نظریه نهادگرایی:14

9- نظریه سوسیالیسم بازار:14

ب) مقایسه تطبیقی دستاوردهای نظری... 15

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری (راهبردهای نظری). 19

منابع و مآخذ:20

دانلود نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.