نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود مطالعه در مورد رضایت یا وفاداری مشتریان در بازار

مطالعه در مورد رضایت یا وفاداری مشتریان در بازار

بررسی مسائل جاری در بازاریابی بین الملل مصرف کنندگان پیش از آنکه چیزی را کسب نمایند، از میان یک فرایند تصمیم گیری عبور می کنند

دانلود مطالعه در مورد رضایت یا وفاداری مشتریان در بازار

رضایت 
 وفاداری 
 هزینه های تغییر 
 رضایت کلی 
 اثر سازگاری 
دام رضایت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

در این مقاله به بررسی رضایت و وفاداری مشتریان در بازار می پردازیم. همة مدیران از اهمیت حفظ و نگهداری مشتریان آگاهند. همانطورکه می دانیم حفظ و نگهداشتن مشتری قدیمی چهار تا شش برابر کم هزینه تر از ایجاد مشتری جدید است. (موون و مینور، 1386، 344). اخیراً شرکت ها روی وفاداری مشتریان و حفظ آنها تمرکز زیادی کرده اند. به گفتة بسیاری از محققان، یکی از عوامل مهم در وفادارکردن مشتریان، رضایت آنها است. تا آنجا که بسیاری از افراد رضایت را مساوی وفاداری می دانند. این اشتباه بزرگ (برابر دانستن رضایت و وفاداری مشتریان) سالها پیش منجر به شکست جنرال موتورز شد. هدف از این مقاله بررسی جنبه های مختلف رابطة رضایت و وفاداری و تعیین و بررسی عوامل مؤثر بر این رابطه به منظور ارائه راهکارهایی برای استفادة مؤثرتر مدیران از ایجاد رضایت در مشتریان جهت حفظ و وفادارکردن آنها، است.

فهرست مطالب:

چکیده:2

واژگان کلیدی:2

مقدمه:3

پیشنه تحقیق.. 3

بیان مسئله. 4

جنبه های مختلف رابطه رضایت و وفاداری در بازاریابی:8

عوامل اثرگذار بر رابطة رضایت و وفاداری:12

1- هزینه های تغییر (switching costs):12

2- عوامل دموگرافیک:13

3- رضایت کلی (Overal satistaction):13

4- اثر سازگاری Compatibility effect:14

الف- «کیفیت» (quality) مارک... 14

ب- سهولت قضاوت و مقایسه تفاوت های کیفی بین مارکهای مختلف.14

5- سایر عوامل:15

بررسی عوامل موثر بر جلب رضایت مندی و میزان رضایت مشتریان 16

نتیجه گیری:19

منابع مقاله. 20

دانلود مطالعه در مورد رضایت یا وفاداری مشتریان در بازار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.