مشخصات کلی بازارها و کالا در کشورهای در حال توسعه
در دنیای امروز کسب سهم بیشتر از بازار مصرف، هدف اصلی شرکت ها و صاحبان صنایع به شمار می رود و در این شرایط استفاده از اصول و فنون علمی در بازاریابی هر روز پررنگ تر از قبل می شود |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
مقاله حاضر به بررسی تأثیر مشخصات بازار بر اقتصاد کشورها ، بویژه در کشورهای درحال توسعه، اختصاص دارد. فرآیند جهانی شدن اقتصاد دارای ابعاد گوناگونی است که برخی از ابعاد آن تأثیری خاص بر بازار کار برجا میگذارد.از جمله اینها می توان به روند ایجاد و نابودی مشاغل در فرآیند جهانی شدن، افزایش نابرابری دستمزدی،تغییر در ترکیب شاغلان بخشهای اقتصادی، ارتقا و رشد بهره وری و کارآیی نیروی کار، افزایش حساسیت تقاضای نیروی کار، اشاره کرد.مقاله حاضرعلاوه برتبیین پیوند عمومی جهانی- شدن و بازار کار، به بررسی تجربه مشخصات کلی بازار و بازاریابی کالاها در کشورهای در حال توسعه می پردازد.
فهرست مطالب:
مشخصات کلی بازارها و کالا در کشورهای در حال توسعه. 2
چکیده2
مقدمه :2
مبانی نظری پژوهش.... 3
پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده3
مشخصات کلی بازار6
عوامل موثر بر بازار و بازار در کشورهای در حال توسعه. 9
ده نکته کلیدی در بازاریابی اجتماعی.. 9
مراحل انجام یک برنامه بازاریابی اجتماعی.. 12
برنامه ریزی.. 12
تولید مواد و پیام ها13
پیش آزمون مواد و پیام ها14
مداخله. 14
ارزشیابی.. 14
مطالعه موردی و میدانی:16
مشخصات کلی بازار و بازاریابی در حوزه سلامت... 16
منابع.. 22