نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین

دانلود بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان

پایان نامه
روشهای تدریس سنتی
روشهای تدریس جدید
تاثیر یادگیری دانش آموزان
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 138

مقدمه :

در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از کلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند کند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌کردند؟ مقصر اصلی جه کسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امکانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شکوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم کنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است که می‌تواند اورا در کار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص کند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .

بیان مسئله : چه رابطه‌ای بین نوع انتخاب روش تدریس و تأثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد؟

فرضیه : بین نوع انتخا‌ب روش تدریس و تأثیر آن دریاد گیری دانش‌آموزان همبستگی وجود دارد‌.

اهداف :

- معرفی روشهای سنتی و جدید تدریس در نظام آموزش .

- نقد و بررسی روش‌های مختلف تدریس و تأثیر نوع ‌انتخاب آنها در یاد‌گیری دانش‌آموزان.

- بررسی محاسن ومعایب استفاده از روشهای مختلف تدریس.

جامعه آما‌ری: جامعه مورد مطالعه، دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 تهران هستند .

تقسیم بندی دانش‌آموزان درسه پایه اول ، دوم ، وسوم راهنمایی می‌باشد .

تحقیق مورد نظر در بررسی روش‌های تدریس مختلف وتأثیر آنها برروی دانش‌آموزان است.

نمونه گیری: تعداد کل دانش آموزان300نفر می‌باشد .ودرهرپایه3 کلاس وجود دارد .

تعداد دانش آموزان هرکلاس تقریبأ 33 نفراست .

 

 «فهرست»

فصل اول :
موضوع ..................... 1
مقدمه ............. 1
بیان مسئله ................... 2
فرضیه .......................... 2
اهداف ..................... 2
جامعه آماری ................. 2
نمونه گیری....................... 2
تعاریف واصطلاحات................... 3
فصل دوم : ادبیات وپیشینه تحقیق
مقدمه...................... 4
معرفی روشهای مختلف تدریس.............. 4
بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان. 5
روش حفظ وتکرار............. 5
محاسن ومحدودیتهای روش حفظ وتکرار........ 6
روش سخنرانی........... 7
مراحل اجرای روش سخنرانی............. 8
محاسن و معایب محدودیتهای روشهای سخنرانی........ 26
نتیجه............. 31
روش پرسش وپاسخ................... 32
هدف از روش پرسش وپاسخ......... 34
محاسن ومحدودیتهای روش پرسش وپاسخ..... 34
روش نمایش (نمایش علمی )......... 35
مراحل اجرای روش نمایش............. 35
محاسن ومحدودیتهای روش نمایش............. 37
روش ایفای نقش .............. 38
فنون کلی اجرای نمایش ............ 39
مراحل اجرای روش ایفای نقش.......... 39
روش گردش علمی ............ 41
روش بحث گروهی............. 46
چه دروس و موضوعاتی را می توان با روش بحث گروهی تدریس کرد؟. 47
درچه موقعیتی ویرای چه هدفی می توان از روش بحث گروهی استفاده کرد؟... 49
مراحل اجرای روش بحث گروهی.......... 50
محاسن ومحدودیتهای روش بحث گروهی ........... 61
روش آزما یشگاهی(آزمایشی)................ 62
محاسن ومحدودیتهای روش آزمایشی........ 65
خلاصه .................. 66
بخش دوم : بررسی روشهای تدریس جدید وتأثیر آنها در یاد گیری دانش آموزان70 
روشهای آموزش انفرادی................ 71
هدفهای آموزش انفرادی............ 72
طرح کلر وسطوح مختلف آن.............. 75
روشهای مختلف آموزش انفرادی......... 79
سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی.......... 88
خلاصه........ 95
روش مسأله ای............... 96
شرایط اجرای روش مسأله ای............ 96
چگونگی اجرای روش مسأله ای.......... 97
محاسن ومحدودیتهای روش مسأله ای............ 99
روش واحدها............................. 100
ویژگی روش واحدها....................... 101
مراحل اجرای روش واحدها..................... 102
روش واحد موضوع........................... 104
ویژگیهای روش واحد موضوع..................... 104
محاسن ومحدودیتهای روش واحد موضوع......... 105
روش واحد تجربی ................ 106
ویژگیهای روش واحد تجربی........................ 106
نمونه ای از یک واحد تجربی ....... 107
روش واحد طرح...................... 109
ویژگی های روش واحد طرح ............ 109
محاسن ومحدودیتهای روش واحد طرح ............ 111
خلاصه ................ 112
فصل سوم طرح تحقیق
متغییرها....... 116
جامعه آماری ونمونه گیری های مختلف توسط دانشمندان....... 116
جامعه اماری ونمونه گیری محقق............... 120
جدول........... 123
نمودار ............. 123
آمار توصیفی........... 124
شاخص مرکزی........... 125
فصل چهارم:
نتیجه گیری............. 126
پیشنهادات............. 127
رد یا قبول فرضیه................... 127
فرم خام......... 128
منابع مأخذ............. 129
واژه نامه ........................... 131

دانلود بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان

دانلود تحقیق بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان

بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان (دختر و پسر) دوم و سوم پایه متوسطه شهر فیروزآباد صورت پذیرفت

دانلود بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان

عزت نفس 
پرخاشگری 
 دانش آموزان
بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان
رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان
دانلود پایان نامه رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان
دانلود پروپوزال رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان
دانلود مقاله رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان
دانلود تحقیق رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموز
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 79 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 108

بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان


پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان (دختر و پسر) دوم و سوم پایه متوسطه شهر فیروزآباد صورت پذیرفت .

بدین منظور فرضیه های زیر مطرح گردیدند :
1- بین عزت نفس با پرخاشگری رابطه معکوس وجود دارد .
2- بین عزت نفس با پرخاشگیری در پسران رابطه معکوس وجود دارد .
3- بین عزت نفس و پرخاشگری در دانش آموزان دختر رابطه معکوس وجود دارد .
4- بین دختران و پسران در عزت نفس تفاوت وجود دارد .
5- بین دختران و پسران در پرخاشگری تفاوت وجود دارد .

به منظور بررسی فرضیه های پژوهش از بین 2187 نفر دانش آموز شامل 150 نفر پسر و 150 نفر دختر پایه دوم و سوم دبیرستان شهر فیروزآباد نمونه ای با حجم 350 نفر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید و با استفاده از پرسشنامه های عزت نفس کوپر اسمیت و پرخاشگری AQ آرنولد اچ باس و مارک پری اطلاعات جمع آوری شد .
نتایج نشان می دهد که : بین عزت نفس و پرخاشگری رابطه معناداری (در جهت معکوس ) وجود

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول:
طرح تحقیق
1-1- مقدمه
2-1: بیان مسئله :
3-1: اهداف تحقیق
4-1: همیت و ضرورت تحقیق :
5-1: در بیان ضرورت و اهمیت پژوهش حاضر می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد :
6-1: سئوالهای تحقیق :
7-1: تعریف نظری و عملیاتی متغیرها :

فصل دوم:
ادبیات و پیشینه تحقیق
1-2: مبانی نظری تحقیق :
1-1-2 : عزت نفس :
2-1-2: عزت نفس و موفقیت :
3-1-2: اصل حفظ عزت نفس نوجوان :
4-1-2: اندازه گیری عزت نفس :
5-1-2: فواید عزت نفس بالا :
6-1-2: تعاریف نظری پرخاشگری :
7-1-2: پرخاشگری :
8-1-2: تعاریف پرخاشگری و اعتقادات نظری متفاوت روان شناسان :
9-1-2: سه تعبیر کلیدی از رفتارهای پرخاشگرانه :
10-1-2: پیشینه نظری پرخاشگری :
12-1-2: تغییرات رشدی :
13-1-2: ثبات پرخاشگری :
15-1-2: تفاوتهای جنسیتی :
16-1-2: الگوهای خانواده و پرخاشگری :
17-1-2: عوامل تعیین کننده پرخاشگری :
18-1-2: مواجه شدن با مدلهای پرخاشگر :
19-1-2: عوامل محیطی :
20-1-2: بالا بودن سطح تحریک فیزیولوژیک :
21-1-2: درد به عنوان عامل آشکار کننده :
22-1-2: هورمون ها ، داروها و رفتار پرخاشگرانه :
23-1-5: داده های ژنتیک و رفتار پرخاشگر :
24-1-2: اسنادها و رفتار پرخاشگرانه :
26-1-2: نظریه ها و دیدگاههای مختلف در خصوص پرخاشگری :
27-1-2: تحلیل نظریه ها در زمینه پرخاشگری :
28-1-2: شخصیت فعل پذیر – پرخاشگر :
29-1-2: پرخاشگری خانوادگی :
30-1-2: رویکردهای نظری به پرخاشگری :
31-1-2: ویژگیهای پرخاشگری و خشونت :
32-1-2: روشهای کنترل پرخاشگری :
33-1-2: الف : در ایران :
34-1-2: ب: تحقیقات خارجی :
35-1-2: سخن آخر در مورد پرخاشگری :

فصل سوم:
روش تحقیق
1-3 روش پژوهش :
2-3 جامعه آماری :
3-3 نمونه آماری :
4-3 روش نمونه گیری :
5-3 ابزار اندازه گیری :
1-5-3 پرسشنامه عزت نفس (فرم تجدید نظر شده پرسشنامه کوپر اسمیت ):
2-5-3شیوه ی نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت :
3-5-3 اعتبار روایی پرسشنامه کوپر اسمیت :
4-5-3 پرسشنامه پرخاشگری (AQ) آرنولداچ ،باس و مارک پری :
6-3 روش اجرا :
7-3 روش آماری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات :

فصل چهارم:
یافته های تحقیق
جدول 1-4:
جدول 2-4 : توزیع فراوانی رشته تحصیلی
جدول 3-4 : توزیع فراوانی رشته تحصیلی دختران
جدول 4-4 : توزیع فراوانی رشته تحصیلی پسران
جدول 5-4: شاخصهای توصیفی عزت نفس و پرخاشگری
جدول 6-4: شاخصهای توصیفی عزت نفس و پرخاشگری برای دختران و پسران
جدول 7-4 : همبستگی عزت نفس با پرخاشگری ( فرضیه اول)
نتیجه گیری :
جدول 8-4: همبستگی عزت نفس با پرخاشگری در پسران
جدول 9-4 : همبستگی عزت نفس با پرخاشگری در دختران
نتیجه گیری :
جدول 10-4 آزمون T  برای مقتیسه میانگین عزت نفس دختران و پسران
جدول 11-4 : آزمون Tبرای مقایسه میانگین پرخاشگری دختران و پسران

فصل پنجم:
بحث و بررسی نتایج
1-5 مقدمه
2-5 منابع

ضمائم
ضمیمه 1- پرسشنامه عزت نفس ( فرم تجدید نظر شده پرسشنامه کوپر اسمیت )
ضمیمه 2- پرسشنامه پرخاشگری (AQQ) آرنولداچ ،باس و مارک پری

دانلود بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان

دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

پاورپوینت اقلیم گرم و خشک ، دارای 102 اسلاید ، قابل ویرایش ، همراه با پیش نمایش اسلایدها ، برای درس تنظیم شرایط محیطی

دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی
پاورپوینت اقلیم گرم و خشک
دانلود پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی
دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک
شناخت عوامل اقلیمی
تقسیمات اقلیمی جهان
تقسیمات اقلیمی در ایران
اقلیم گرم و خشک
ویژگیهای معماری بومی مناطق گرم و خشک
ویژگی طراحی اقلیمی
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 15088 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

 
پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی
 
فهرست:
شناخت عوامل اقلیمی
تقسیمات اقلیمی جهان
تقسیمات اقلیمی در ایران
اقلیم گرم و خشک
ویژگیهای معماری بومی مناطق گرم و خشک
تاثیر باد بر ساختمان
عملکرد تهویه و نیاز به آن در ساختمان
نیاز به تهویه در ساختمان با توجه به نوع اقلیم
فرم ساختمان و اقلیم
انرژی خورشیدی نفوذ یافته از طریق پنجره ها
تابش آفتاب بر پنجره
انواع سایه بان
انتخاب مصالح ساختمانی متناسب با اقلیم
ویژگیهای طراحی اقلیمی
پوشش گیاهی
خصوصیات کلی شرایط اقلیمی دشت های فلات
بافت شهری و روستایی
دو اصل کلی برای طراحی اقلیمی در مناطق گرم و خشک
بررسی ویژگیهای شهر کاشان
آب و هوای کاشان
گذر
کوچه
حیاط و ایوان
نوع مصالح
فرم بنا
خانه های چهار فصل
کاشان – خانه بروجردیها
خانه طباطبایی ها
خانه گرامی
بادگیر
انواع بادگیرها و معماری
میبد
یزد
 
همراه با عکسها و نقشه های مربوطه
 
 
عنوان: اقلیم گرم و خشک
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: 14.7 MB
صفحات: 102 اسلاید
 
 
پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
 

 پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

دانلود پروژه درس کنترل پروژه- ساخت کارگاه

پروژه درس کنترل پروژه- ساخت کارگاه

پروژه را که می خواهیم به بررسی آن در حوزه ی درسی کنترل پروژه بپردازیم

دانلود پروژه درس کنترل پروژه- ساخت کارگاه

پروژه درس کنترل پروژه
ساخت کارگاه
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3032 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

شرح مختصر:

معرفی پروژه:

پروژه را که می خواهیم به بررسی آن در حوزه ی درسی کنترل پروژه بپردازیم دارای ویژگی هایی به شرح زیر می باشد:

آدرس پروژه:اصفهان-جاده قدیم تهران-مقابل پالایشگاه-خ 26

مساحت ساخت: 1200متر مربع*تعداد سرویس بهداشتی:3 عدد*تعداد انبار:4 عدد*تعداد اتاق کار 4 عدد*ارتفاع ساخت :3 متر*

لوله کشی ها رو کار هستند*طول وعرض ساخت:60*20*

فهرست مطالب

معرفی پروژه:

لیست مربوط به فعالیت ها:

تخصیص منابع نامحدود:(تسطیح)

تقدیم نامه:

سنجش پیشرفت پروژه:

ساختار شکست: (WBS)

رسم ساختار شبکه:(AOA)

محاسبات مسیر رفت و برگشتی برای محاسبه یES،LF،EF،LS:

محاسبات شناوری آزاد و کل:

محاسبه زمان پروژه و زمان های هر فعالیت:

مشخص کردن مسیر بحرانی بر روی شبکه:

رسم نمودار گانت:

رسم ساختار شبکه و محاسبات مربوط به آن: (AON)

بروز رسانی:(reschedule)

دانلود پروژه درس کنترل پروژه- ساخت کارگاه

دانلود پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی

پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی

پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی دارای 241 اسلاید می باشد و برای رشته علوم تربیتی کاربرد دارد هدف نهایی درس دانشجویان رشته علوم تربیتی با مطالعه این درس روشهای مختلف ارزشیابی آموزشی و چگونگی کاربرد آنها را یاد می گیرند

دانلود پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی

روشهای ارزشیابی آموزشی
پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی
دانلود پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی
دورنمای ارزشیابی آموزشی
الگوهای ارزشیابی
ارزشیابی و هدفهای آموزشی
ارزشیابی و اندازه گیری
ارزشیابی و اندازه گیری (آزمونهای ملاکی)
ارزشیابی و اندازه گیری (اندازه گیری عملکردهای عاطفی)
طرحهای ارزشیابی
نمونه گیری در ارزشیابی آموزشی
تهیه گزارش یاف
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 436 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 241
پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی

 
پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی دارای 241 اسلاید می باشد و برای رشته علوم تربیتی کاربرد دارد. هدف نهایی درس: دانشجویان رشته علوم تربیتی با مطالعه این درس روشهای مختلف ارزشیابی آموزشی و چگونگی کاربرد آنها را یاد می گیرند.
دانشجویان رشته علوم تربیتی پس از مطالعه مطالب این درس موراد زیر را فرا می گیرند:
- با روند تکوینی ارزشیابی آموزشی آشنا می شوند 
- الگوهای مختلف ارزشیابی را مورد بررسی قرار می دهند 
- رابطه ارزشیابی را مورد بررسی قرار می دهند 
- رابطه ارزشیابی و هدفهای آموزشی را درک می کنند 
- آزمونهای هنجاری و ملاکی را مقایسه می کنند
- چگونگی اندازه گیری عملکردهای عاطفی را می آموزند
- با طرحهای مختلف ارزشیابی آشنا می شوند
- چگونگی نمونه گیری در ارزشیابی را می آموزند
- با روش تهیه گزارش یافته های ارزشیابی آشنا می شوند
- به کاربرد اصول و مفاهیم آموخته در این درس علاقه مند می شوند
 
فهرست:
فصل اول: دور نمای ارزشیابی آموزشی
فصل دوم: الگوهای ارزشیابی
فصل سوم: ارزشیابی و هدفهای آموزشی
فصل چهارم: ارزشیابی و اندازه گیری
فصل پنجم: ارزشیابی و اندازه گیری (آزمونهای ملاکی)
فصل ششم: ارزشیابی و اندازه گیری (اندازه گیری عملکردهای عاطفی)
فصل هفتم: طرحهای ارزشیابی
فصل هشتم: نمونه گیری در ارزشیابی آموزشی
فصل نهم: تهیه گزارش یافته های ارزشیابی

 
عنوان: روشهای ارزشیابی آموزشی
فرمت پاورپوینت
صفحات: 241 اسلاید
 

دانلود پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی