نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

دانلود مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی
 کیفیت زندگی کاری
مدیران گروه های آموزشی
پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 243 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116

مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی


مقدمه

زندگی عصر صنعتی بطور سنتی بر پیشرفت فن آوری، بهره وری و رشد تاکید داشته است و انسان بطور ضمنی و یا آشکارا به همراه زمین و سرمایه بعنوان یکی از عوامل تولید مطرح شده است. از آن جا که بین رویه های مدیریت منابع انسانی و کیفیت زندگی کاری رابطه مستقیمی وجود دارد، لذا حیات مجدد بخشیدن به کارکنان از طریق ارتقا کیفیت زندگی کاری ایشان کلید موفقیت هر سازمانی محسوب می شود(محب علی،1373: 54- 39).

توجهی که امروز به کیفیت زندگی کاری می شود بازتابی است از اهمیتی که همگان برای آن قائل هستند. کارکنان درخواست دارند در کارشان نظارت و دخالت بیشتری داشته باشند و مانند یک مهره در یک دستگاه بزرگ بشمار نیایند. هنگامی که با کارکنان با احترام رفتار شود و آنان فرصت بیان اندیشه های خود را داشته و در تصمیم گیری ها بیشتر دخالت کنند واکنش مطلوب و مناسب از خود نشان خواهند داد(دولان و شولر،1376: 355).

مفهوم کیفیت زندگی کاری در حال حاضر مربوط به فلسفه ای در سازمانهاست که می خواهد شان و منزلت کارکنان را افزایش دهد، تغییراتی در فرهنگ سازمانی ایجاد کند و رفاه فیزیکی و روحی کارکنان را افزایش دهد. در بعضی سازمانها، برنامه های کیفیت زندگی کاری قصد دارند،اعتماد، درگیری و توانایی حل مسئله کارکنان را افزایش دهند و در نتیجه رضایت و اثربخشی سازمانی را افزایش دهند(نامبی[1]،2003: 148).

نامبی به نقل از گری و استارک[2](2003)می گوید: اگر کارکنان احساس عدم پیشرفت در کارشان کنند، احتمال وفادار ماندن آنها به سازمان کم می شود و احتمال دارد به خرابکاری، غیبت و تجاوز به حقوق دیگران اقدام نمایند و یا ممکن است از خستگی یا فشارهای کار رنج ببرند که بطور زیان آوری هم کیفیت زندگی کاری و هم بهره وری را تحت تاثیر قرار دهند(نامبی،2003: 148).

  • با توجه به مولفه فرصت رشد مدیران و مسولان رده های بالاتر بیش از پیش تلاش در جهت نهایت استفاده از رشد و توانایی های بالقوه افراد را کرده و از تجربیات و مهارتهای آنان بهره مند شده و همچنین امنیت شغلی برای کلیه کارکنان(مخصوصاً مدیران) ایجاد نمایند.
  • با توجه به مسائل روانی که بارزترین آنها امنیت شغلی است، باعث افزایش عملکرد کمی و کیفی سازمان خواهد شد، چون مدیران با تامین امنیت شغلی، نیروی خود را به جای هدر رفتن دراثر فشارهای روانی و جابه جایی های مداوم درراه انجام وظیفه به کار خواهند بست.

 

فرضیه چهارم(قانونگرایی در سازمان)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه چهارم پیشنهاد می شود که:

  • فراهم کردن زمینه آزادی بیان بدون ترس و اقامه شکایت و دارا بودن آرامش نسبی در محیط کار یکی از اقداماتی است که ایجاد آن، منجر به بهبود عملکرد افراد از جمله مدیران خواهد شد.

 

فرضیه پنجم(وابستگی اجتماعی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه پنجم پیشنهاد می شود که:

  • جهت بهتر نمودن ارتباطات سازمانی، اقدامات لازم به عمل آمده تا ضمن تبادل اندیشه بین مدیر گروه ها با سایر اساتید گروه و رئیس دانشکده و دانشگاه، در راستای بهبود فعالیتهای سازمان گامهای موثرتری برداشته شود.
  • با توجه به این که مدیر گروه ها حق دستوردهی و امر و نهی به اساتید گروه را ندارند و به نحوی همتراز محسوب می شوند پیشنهاد می گردد اختیارات بیشتری به مدیر گروه ها داده شود تا ضمن احترام گذاردن به آنها در آنها حس مسئولیت پذیری تقویت گردد.

 

فرضیه ششم(فضای کلی زندگی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه ششم پیشنهاد می شود که:

  • ·       عوامل موثر بر افزایش فضای کلی زندگی بررسی و تقویت شود و عوامل برون سازمانی که بر بهبود عملکرد مدیر گروه ها تاثیر دارد شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.
  • برگزاری برنامه های تفریحی و سرگرم کننده برای مدیران و سایر کارکنان و اساتید و خانواده هایشان  و دادن اوقات فراغت لازم برای انجام سایر مسئولیتهای خانوادگی. 

 

فرضیه هفتم(انسجام اجتماعی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه هفتم پیشنهاد می شود که:

  • امکانات لازم جهت کار دراختیار مدیر گروه ها قرار گرفته و از حمایت سایر همکاران خود مخصوصاً اساتید گروه برخوردار شوند.

 

فرضیه هشتم(توسعه قابلیتهای انسانی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه هشتم پیشنهاد می شود که:

  • بهتر است روسای دانشگاه امکان دسترسی به اطلاعات، زمینه طراحی و برنامه ریزی و اختیار تصمیم گیری درحوزه عملیاتی مربوط را برای مدیر گروه ها فراهم کرده تا آنها بتوانند قابلیتهای خود را بیشتر توسعه دهند.
  • سیستم ارزیابی عملکرد و دادن بازخورد به مدیر گروه ها ضعیف است، لذا پیشنهاد می گردد نظام ارزیابی عملکرد مدیر گروه ها تقویت شده و مدیر گروه ها را بطور مرتب در جریان عملکردشان قرار داد.

 

پیشنهاداتی پژوهشی

پژوهشگر امیدوار است انجام این پژوهش مانند هر پژوهش دیگری بتواند انگیزه و محرکی برای انجام پژوهشهای بعدی در زمینه کیفیت زندگی کاری گردد. لذا پیشنهاد می گردد پژوهشهای زیر توسط پژوهشگران علاقمند انجام شود:

  • با توجه به اهمیت تک تک مولفه های کیفیت زندگی کاری و نیاز شناخت هر کدام از آنها به طور مجزا پیشنهاد می گردد، بررسی رابطه و تاثیر هر یک از این مولفه ها با سایر مفاهیم و مقوله های سازمانی مانند: بهره وری، کارایی، اثربخشی و نظایر آن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
  • در این پژوهش و اکثر پژوهشهای انجام شده قبلی، نظریه والتون در زمینه کیفیت زندگی کاری مورد استفاده قرار گرفته است. لذا برای بررسی سایر مولفه های کیفیت زندگی کاری که در نظریه والتون لحاظ نشده است توصیه می شود سایر نظریات نیز مورد پژوهش وبررسی قرار گیرند تا تاثیر سایر مولفه های کیفیت زندگی کاری  نیز مشخص شود.
  • با توجه به این که الگوی کیفیت زندگی کاری سازمانها از فرهنگ سازمانی آنها طبعیت می کند لذا انجام پژوهشهایی در خصوص ارتباط بین انواع فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری توصیه می شود.
  • در کلیه پژوهشهایی که تاکنون انجام گرفته ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران از خارج انجام شده است، لذا پیشنهاد می شود پژوهشی با دید خود ارزیابی صورت گیرد و نقاط قوت و ضعف اجرای این نوع ارزیابی نیز مشخص شود.
  • در اکثر پژوهشهای انجام گرفته برای ارزیابی عملکرد تنها یک روش ارزیابی استفاده شده است، لذا پیشنهاد می شود در صورت امکان (چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ هزینه) پژوهشی صورت گیرد که از یک یا چند روش بطور همزمان استفاده شود.

 

محدودیت های پژوهش

  1. یکی از متغیرهای این پژوهش عملکرد مدیر گروه های آموزشی بود و برای سنجش آن پرسشنامه استانداردی وجود نداشت و هرچند سعی شد پرسشنامه ای مناسب تدوین شود ولی بازهم تاحدی بر مشکلات و محدودیت های این پژوهش افزود.
  2. عدم همکاری تعدادی از اساتید و مدیر گروه ها، که بعد از چندین روز انتظار با محقق همکاری نکرده و محقق مجبور به انتخاب نمونه ای دیگر شد.
  3. در اکثر تحقیقاتی که از طریق پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کنند، مشکل برقراری ارتباط با پاسخ دهندگان و ایجاد اعتماد در آنها به منظور پاسخ دقیق و درست به سوالات، وجود دارد. با توجه به این که روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده، محقق نیز با ین مشکل مواجه بود.



پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی


مقدمه

زندگی عصر صنعتی بطور سنتی بر پیشرفت فن آوری، بهره وری و رشد تاکید داشته است و انسان بطور ضمنی و یا آشکارا به همراه زمین و سرمایه بعنوان یکی از عوامل تولید مطرح شده است. از آن جا که بین رویه های مدیریت منابع انسانی و کیفیت زندگی کاری رابطه مستقیمی وجود دارد، لذا حیات مجدد بخشیدن به کارکنان از طریق ارتقا کیفیت زندگی کاری ایشان کلید موفقیت هر سازمانی محسوب می شود(محب علی،1373: 54- 39).

توجهی که امروز به کیفیت زندگی کاری می شود بازتابی است از اهمیتی که همگان برای آن قائل هستند. کارکنان درخواست دارند در کارشان نظارت و دخالت بیشتری داشته باشند و مانند یک مهره در یک دستگاه بزرگ بشمار نیایند. هنگامی که با کارکنان با احترام رفتار شود و آنان فرصت بیان اندیشه های خود را داشته و در تصمیم گیری ها بیشتر دخالت کنند واکنش مطلوب و مناسب از خود نشان خواهند داد(دولان و شولر،1376: 355).

مفهوم کیفیت زندگی کاری در حال حاضر مربوط به فلسفه ای در سازمانهاست که می خواهد شان و منزلت کارکنان را افزایش دهد، تغییراتی در فرهنگ سازمانی ایجاد کند و رفاه فیزیکی و روحی کارکنان را افزایش دهد. در بعضی سازمانها، برنامه های کیفیت زندگی کاری قصد دارند،اعتماد، درگیری و توانایی حل مسئله کارکنان را افزایش دهند و در نتیجه رضایت و اثربخشی سازمانی را افزایش دهند(نامبی[1]،2003: 148).

نامبی به نقل از گری و استارک[2](2003)می گوید: اگر کارکنان احساس عدم پیشرفت در کارشان کنند، احتمال وفادار ماندن آنها به سازمان کم می شود و احتمال دارد به خرابکاری، غیبت و تجاوز به حقوق دیگران اقدام نمایند و یا ممکن است از خستگی یا فشارهای کار رنج ببرند که بطور زیان آوری هم کیفیت زندگی کاری و هم بهره وری را تحت تاثیر قرار دهند(نامبی،2003: 148).

  • با توجه به مولفه فرصت رشد مدیران و مسولان رده های بالاتر بیش از پیش تلاش در جهت نهایت استفاده از رشد و توانایی های بالقوه افراد را کرده و از تجربیات و مهارتهای آنان بهره مند شده و همچنین امنیت شغلی برای کلیه کارکنان(مخصوصاً مدیران) ایجاد نمایند.
  • با توجه به مسائل روانی که بارزترین آنها امنیت شغلی است، باعث افزایش عملکرد کمی و کیفی سازمان خواهد شد، چون مدیران با تامین امنیت شغلی، نیروی خود را به جای هدر رفتن دراثر فشارهای روانی و جابه جایی های مداوم درراه انجام وظیفه به کار خواهند بست.

 

فرضیه چهارم(قانونگرایی در سازمان)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه چهارم پیشنهاد می شود که:

  • فراهم کردن زمینه آزادی بیان بدون ترس و اقامه شکایت و دارا بودن آرامش نسبی در محیط کار یکی از اقداماتی است که ایجاد آن، منجر به بهبود عملکرد افراد از جمله مدیران خواهد شد.

 

فرضیه پنجم(وابستگی اجتماعی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه پنجم پیشنهاد می شود که:

  • جهت بهتر نمودن ارتباطات سازمانی، اقدامات لازم به عمل آمده تا ضمن تبادل اندیشه بین مدیر گروه ها با سایر اساتید گروه و رئیس دانشکده و دانشگاه، در راستای بهبود فعالیتهای سازمان گامهای موثرتری برداشته شود.
  • با توجه به این که مدیر گروه ها حق دستوردهی و امر و نهی به اساتید گروه را ندارند و به نحوی همتراز محسوب می شوند پیشنهاد می گردد اختیارات بیشتری به مدیر گروه ها داده شود تا ضمن احترام گذاردن به آنها در آنها حس مسئولیت پذیری تقویت گردد.

 

فرضیه ششم(فضای کلی زندگی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه ششم پیشنهاد می شود که:

  • ·       عوامل موثر بر افزایش فضای کلی زندگی بررسی و تقویت شود و عوامل برون سازمانی که بر بهبود عملکرد مدیر گروه ها تاثیر دارد شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.
  • برگزاری برنامه های تفریحی و سرگرم کننده برای مدیران و سایر کارکنان و اساتید و خانواده هایشان  و دادن اوقات فراغت لازم برای انجام سایر مسئولیتهای خانوادگی. 

 

فرضیه هفتم(انسجام اجتماعی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه هفتم پیشنهاد می شود که:

  • امکانات لازم جهت کار دراختیار مدیر گروه ها قرار گرفته و از حمایت سایر همکاران خود مخصوصاً اساتید گروه برخوردار شوند.

 

فرضیه هشتم(توسعه قابلیتهای انسانی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه هشتم پیشنهاد می شود که:

  • بهتر است روسای دانشگاه امکان دسترسی به اطلاعات، زمینه طراحی و برنامه ریزی و اختیار تصمیم گیری درحوزه عملیاتی مربوط را برای مدیر گروه ها فراهم کرده تا آنها بتوانند قابلیتهای خود را بیشتر توسعه دهند.
  • سیستم ارزیابی عملکرد و دادن بازخورد به مدیر گروه ها ضعیف است، لذا پیشنهاد می گردد نظام ارزیابی عملکرد مدیر گروه ها تقویت شده و مدیر گروه ها را بطور مرتب در جریان عملکردشان قرار داد.

 

پیشنهاداتی پژوهشی

پژوهشگر امیدوار است انجام این پژوهش مانند هر پژوهش دیگری بتواند انگیزه و محرکی برای انجام پژوهشهای بعدی در زمینه کیفیت زندگی کاری گردد. لذا پیشنهاد می گردد پژوهشهای زیر توسط پژوهشگران علاقمند انجام شود:

  • با توجه به اهمیت تک تک مولفه های کیفیت زندگی کاری و نیاز شناخت هر کدام از آنها به طور مجزا پیشنهاد می گردد، بررسی رابطه و تاثیر هر یک از این مولفه ها با سایر مفاهیم و مقوله های سازمانی مانند: بهره وری، کارایی، اثربخشی و نظایر آن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
  • در این پژوهش و اکثر پژوهشهای انجام شده قبلی، نظریه والتون در زمینه کیفیت زندگی کاری مورد استفاده قرار گرفته است. لذا برای بررسی سایر مولفه های کیفیت زندگی کاری که در نظریه والتون لحاظ نشده است توصیه می شود سایر نظریات نیز مورد پژوهش وبررسی قرار گیرند تا تاثیر سایر مولفه های کیفیت زندگی کاری  نیز مشخص شود.
  • با توجه به این که الگوی کیفیت زندگی کاری سازمانها از فرهنگ سازمانی آنها طبعیت می کند لذا انجام پژوهشهایی در خصوص ارتباط بین انواع فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری توصیه می شود.
  • در کلیه پژوهشهایی که تاکنون انجام گرفته ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران از خارج انجام شده است، لذا پیشنهاد می شود پژوهشی با دید خود ارزیابی صورت گیرد و نقاط قوت و ضعف اجرای این نوع ارزیابی نیز مشخص شود.
  • در اکثر پژوهشهای انجام گرفته برای ارزیابی عملکرد تنها یک روش ارزیابی استفاده شده است، لذا پیشنهاد می شود در صورت امکان (چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ هزینه) پژوهشی صورت گیرد که از یک یا چند روش بطور همزمان استفاده شود.

 

محدودیت های پژوهش

  1. یکی از متغیرهای این پژوهش عملکرد مدیر گروه های آموزشی بود و برای سنجش آن پرسشنامه استانداردی وجود نداشت و هرچند سعی شد پرسشنامه ای مناسب تدوین شود ولی بازهم تاحدی بر مشکلات و محدودیت های این پژوهش افزود.
  2. عدم همکاری تعدادی از اساتید و مدیر گروه ها، که بعد از چندین روز انتظار با محقق همکاری نکرده و محقق مجبور به انتخاب نمونه ای دیگر شد.
  3. در اکثر تحقیقاتی که از طریق پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کنند، مشکل برقراری ارتباط با پاسخ دهندگان و ایجاد اعتماد در آنها به منظور پاسخ دقیق و درست به سوالات، وجود دارد. با توجه به این که روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده، محقق نیز با ین مشکل مواجه بود.

دانلود مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

دانلود پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی قسمت2

پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی قسمت2

پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی قسمت 2 شامل 46 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی مهندسی عمران و ساختمان) می باشد در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام ب

دانلود پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی قسمت2

طرح اختلاط رو سازی
پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی
دانلود پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی
اختلاط رو سازی
پاورپوینت اختلاط رو سازی
دانلود پاورپوینت اختلاط رو سازی
طرح اختلاط آسفالت
پاورپوینت طرح اختلاط آسفالت
دانلود پاورپوینت طرح اختلاط آسفالت
اختلاط آسفالت
پاورپوینت اختلاط آسفالت
ادانلود پاورپوینت ختلاط آسفالت
مهندسی عمران
ساختمان
سازه
پا
دسته بندی عمران و ساختمان
فرمت فایل pptx
حجم فایل 964 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی قسمت2

 

پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی قسمت 2 شامل 46 اسلاید  (ویژه رشته های مهندسی مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

.
مقدمه:

طرح اختلاط آسفالت، معمولاً شامل انتخاب مصالح، قیر و افزودنی هایی است که مخلوط های آسفالتی را در نسبت های مختلف اجزا و عناصر گوناگون آزمایش کرده و طرح اختلاط بهینه، که شامل بهترین ترکیب اجزا می باشد را ارائه می دهد. به طور کلی مقصود از طرح اختلاط مخلوط های آسفالتی، تعیین بهترین مخلوط قیر و مصالح سنگی می باشد، به گونه ای که خصوصیات ذیل در آسفالت ساخته شده با آن طرح قابل دسترسی باشد: -مقاومت کافی، - درصد فضای خالی آسفالت مناسب، - کارایی مناسب، - عملکرد مناسب ، -درصد فضای خالی مصالح سنگی مناسب.


فهرست :

 

مقدمه
روش طرح اختلاط سوپرپیو
انتخاب قیر
انتخاب مصالح
آماده سازی مخلوط های آسفالت
متراکم سازی مخلوط های آسفالت
تعیین میزان قیر طرح
الزامات طرح اختلاط رویة آسفالتی
نکات مثبت و محدودیت ها و ضعف های روش طرح اختلاط حجمی رویة آسفالت
روش طرح اختلاط ژیراتوری
متغیرهای متراکم سازی درGTM  
روش طرح اختلاط

.

عنوان: طرح اختلاط رو سازی قسمت2

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: 46 اسلاید

ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر

.

تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:

۷۵-۱

دانلود پاورپوینت طرح اختلاط رو سازی قسمت2

دانلود مطالعه بیان ژنهای کاسپاز3 وbaxدر سلولهای lncap تحت القای کمپلکس vo-salen

مطالعه بیان ژنهای کاسپاز3 وbaxدر سلولهای lncap تحت القای کمپلکس vo-salen

پایان نامه مطالعه بیان ژنهای کاسپاز3 وbaxدر سلولهای lncap تحت القای کمپلکس vosalen

دانلود مطالعه بیان ژنهای کاسپاز3 وbaxدر سلولهای lncap تحت القای کمپلکس vo-salen

پایان نامه مطالعه بیان ژنهای کاسپاز3 وbaxدر سلولهای lncap تحت القای کمپلکس vosalen
مطالعه بیان ژنهای کاسپاز
القای کمپلکس vosalen
سلولهای lncap
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2144 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102

مطالعه بیان ژنهای کاسپاز3 وbaxدر سلولهای lncap تحت القای کمپلکس vo-salen


چکیده­

در این پژوهش کمپلکس معدنیVO-Salenو 5-Br-meso-VO-Salenاز تراکم آلدولی اتیلن دی آمین سالسیل آلدهید در حضور ترکیب وانادیوم استیل استونات سنتز گردید. ابتدا قدرت آنتی­اکسیدانی Salen به وسیله­ی آزمون DPPHمورد ارزیابی قرار گرفت، نتایج نشان داد که Salen قدرت آنتی­اکسیدانی بسیار ضعیفی در مقایسه با کمپلکس­های وانادیوم اکسید آن دارد. ارزیابی اثرات سمیت سلولی و ضد تکثیری کمپلکس­های Salen، VO-Salenو  5-Br-meso-VO-Salenنشان داد که رشد سلول­هایLNCaP بعد از 16 ساعت تیماربه ترتیب با IC50 برابر با 276/736 ، 42/428 و 55/403  میکرومولار مهار گردید. جهت ارزیابی رویداد مرگ برنامه­ریزی شده­ی سلولی، بیان کمی برخی از ژن­های کد کننده­ی فاکتورهای مسیر سیگنالینگ مرتبط با آپوپتوزیس سلولی مورد بررسی قرار گرفت یافته­های حاصل از این آزمایش­ها نشان داد هر دو کمپلکسVO-Salenو  5-Br-meso-VO-Salen بیان کاسپاز 3 را به ترتیب به میزان 82/1 و 16/7 برابر القا می­کند، القای بیان ژن bak توسط VO-Salenو نیز بیان ژن bax به­وسیله­ی 5-Br-meso-VO-Salen ممکن است باعث پلیمریزاسیون پروتیئن­های  Baxو  Bakدر غشای میتوکندری شده و با بیان کاسپاز3 مسیر میتوکندریایی آپوپتوزیس ادامه یابد.

قسمتی از متن:

مرحله ی نسخه برداری معکوس در  RT-PCR

نسخه های mRNA می توانند به طور قابل توجهی ایجاد ساختمان های ثانویه یا دایمر هایی نمایند که توانایی آنزیم نسخه بردار معکوس در تبدیل mRNA به cDNA را تحت تاثیر قرار می دهد. این امر از

دقت روش RT-PCR  در تعیین کمیت mRNA های مختلف می کاهد(24).دو آنزیم نسخه­بردار معکوس رایج،AMV-RT[1]و [2]MMLV-RT هستند. AMV-RT با دوام­تر از MMLV-RT بوده و تا دمای 55 درجه­ی سانتیگراد پلیمریزاسیون قابل توجهی را حفظ می­نمایند(25) و می­تواند به رفع مشکل ایجاد ساختمان ثانویه­ی RNA کمک نماید. در مقابل MMLV-RTو مشتقات ساخته شده از آن توسط مهندسی ژنتیک به طور معنی­داری فعالیت RNase H کمتری از AMV-RT دارند. از آنجا که کاهش فعالیت RNaseH می­تواند در سنتز محصولات با زنجیره بلند موثر باشد، در صورتی که هدف از آزمایش تکثیر مولکول cDNA با اندازه­ی کامل باشد، ممکن است MMLV-RT گزینه­ی بهتری محسوب گردد(26).

مرحله­ی نسخه­برداری معکوس را می­توان با استفاده از پرایمر­های اختصاصی یا پرایمرهای الیگو دی تی[3] انجام داد. استفاده از پرایمرهای اختصاصی mRNA ، باعث کاهش تکثیر زمینه­ای[4] می­شود، حال آن­که استفاده از الیگو دی تی تعداد مولکول­های mRNA که می­توانند از یک نمونه کوچک RNA مورد آنالیز قرار گیرند را به حداکثر می­رساند. پرایمرها می­توانند باعث انحرافی بارز در تعدادکپی mRNA محاسبه شده شوند(27).

 

1-1-15-مرحله واکنش زنجیره­های پلیمراز در RT-PCR

رایج­ترین آنزیم DNA پلیمراز مورد استفاده DNA– پلیمرازTaq[5] است که دارای یک فعالیت نوکلئازی 3´ → 5´ بوده، اما فاقد فعالیت اگزونوکلئازی اصلاح خطا می­باشد. از این­رو، هنگامی که صحت

فرایند،  هدف اصلی است استفاده از آن توصیه نمی­گردد. ثابت میکائیلیس آنزیم­های دیگر می­توانند تا دو برابر متفاوت از Taq پلیمراز باشند که این امر اثری مستقیم بر دمای اتصال[6] موثر پرایمر دارد(27)، اما در هر بار تغییر آنزیم، شرایط آزمایش باید بهینه گردد و نتایج به­دست آمده ممکن است مستقیما قابل مقایسه نباشند.

غلظت های Mg2+ و dNTP نیازمند کنترل دقیق هستند، زیرا  Mg2+ فعالیت آنزیم را تحت تاثیر قرار داده و مخلوط های dNTP نا متعادل باعث کاهش صحت عمل پلی مراز می شوند. همچنین Mg2+ باعث افزایش دمای ذوب یا Tm در DNA دو رشته ای شده و تولید کمپلکس هایی محلول با dNTPs می نماید. از این رو غلظت های بالای dNTP ها در فعالیت پلی مراز اختلال نموده و اتصال پرایمر را توسط کاهش Mg2+  آزاد تحت تاثیر قرار می دهد(28).

 

1-1-16-مفاهیم Real Time PCR

1-1-16-1-خط پایه

چرخه های ابتدایی PCR که طی آن تغییر اندکی در سیگنال فلورسنس ایجاد می گردد ( معمولا چرخه های 3 تا 15 ) را خط پایه[7] می نامند. تغییرات در شرایط واکنش و محیط می تواند میزان فلورسنس تولیدی را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی سطح فلورسنس در هر چاهک متناسب با میزان مولکول هدف موجود در آن است. سطوح فلورسنس ممکن است به دلیل تغییرات در محیط واکنش که ایجاد یک سیگنال زمینه ای می نماید ، دچار نوساناتی شود. سیگنال زمینه ای به ویژه طی چرخه های ابتدایی PCR و قبل از تجمع معنی دار قطعه هدف مشهود تر است. طی این چرخه های ابتدایی PCR ، سیگنال زمینه ای تمام چاهک ها برای تعیین سطح فلورسنس خط پایه در تمام تیوب های واکنش مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت، هدف تعیین زمانی است که تکثیر قطعه مورد نظر به طور معنی داری بیش از سیگنال زمینه ای شود. که این امر اندازه گیری دقیقتر فلورسنس را تسهیل می نماید(29).

 

1-1-16-2-چرخه آستانه[8]

در Real Time PCR واکنش ها توسط یک نقطه زمانی ( یا یک سیکل PCR ) مشخص می­گردد که در آن تکثیر قطعه هدف برای نخستین بار قابل تشخیص می­گردد. این معیار معمولا چرخه آستانه یا ( CT ) نامیده می­شود و زمانی است که شدت فلورسنس تولیدی در اثر تکثیر قطعات طی واکنش زنجیره ای پلیمراز تا سطحی بالاتر از میزان نسبتا ثابت فلورسنس زمینه ای افزایش می­یابد. ملاک تعیین آستانه معمولا 10 برابر انحراف استاندارد Rn برای چرخه های اولیه PCR ( خط پایه ) است. آستانه باید در ناحیه ای قرار گیرد که PCR به صورت نمایی تکثیر می یابد. آستانه یک میزان عددی است که به هر واکنش نسبت داده شده و نشان دهنده یک نقطه از نظر آماری معنی دار در بالاتر از خط پایه محاسبه شده می باشد. برای بدست آوردن مقادیر صحیح C­T لازم است که خط پایه دو چرخه قبل از میزان C برای فراوان ترین نمونه قرار گیرد. به دامنه غلظت های آغاز کننده نمونه که منجر به مقادیر صحیح CT می­گردد، دامنه دینامیکی گفته می شود(30).


 


فهرست مطالب

 

عنوان……………………………………………………………………… صفحه  

فصل اول: مقدمه و تاریخچه

1-مقدمه. 2

1 -1- سرطان. 2

1-1-1- ویژگی های اساسی سلول های سرطانی. 3

1-1-2-عامل­های سرطان. 3

1-1-3-ژنتیک سرطان. 4

1-1-3-3- ژن­های مهار کننده­ی تومور 7

1-1-5- بررسی سرطان پروستات از دیدگاه ژنتیکی. 8

1-1-6- مرگ سلولی آپوپتوزیس... 9

1-1-6-1- مسیر آپوپتوزیس... 10

1-1-6-2- مسیر خارج سلولی آپوپتوزیس... 11

1-1-6-2- مسیر داخل سلولی آپوپتوزیس... 12

1-1-6-3- تنظیم مسیر داخلی آپوپتوزیس از طریق پروتئین­های خانواده Bcl2. 13

1-1-7-ماشین آپوپتوتیک.. 15

1-1-7-1-کاسپازها و مسیرهای آپوپتوتیک.. 16

1-1-7-1-1-ساختار کاسپازها و فعالیت آنزیماتیک.. 16

1-1-7-1-2-ساختار پروکاسپازها 16

1-1-7-1-3- ساختارهای کاسپازهای فعال. 17

1-1-7-1-4-کاسپازهای عمل کننده 18

1-1-8-کمپلکس­های سالن. 19

1-1-8-1-کمپلکس­های نوع سالن. 20

1-1-8-1-1-جنبه­های عمومی کمپلکس­های سالن. 20

1-1-8-1-2-کمپلکس­های قابل حل در آب سالن. 21

1-1-8-1-3-کمپلکس آهن سالن. 21

1-1-9- Real Time PCR.. 22

1-1-10-مقایسه ی Real Time PCR و PCR  معمولی. 22

1-1-11 -فازهای PCR.. 23

1-1-12-اصول RT-PCR به شیوه­ی معمولی و Real Time. 24

1-1-13- Real Time PCR یک مرحله­ای یا دو مرحله­ای. 24

1-1-14-مرحله ی نسخه برداری معکوس در  RT-PCR.. 25

1-1-15-مرحله واکنش زنجیره­های پلیمراز در RT-PCR.. 26

1-1-16-مفاهیم  Real Time PCR.. 27

1-1-16-1-خط پایه. 27

1-1-16-2-چرخه آستانه. 27

1-1-16-3-منحنی­های استاندارد 28

1-1-17-تئوری Real Time PCR.. 29

1-1-17-1- روش­های مختلف تعیین کمیت به وسیله­ی  Real Time PCR.. 30

1-1-17-1-1-تعیین کمیت مطلق. 30

1-1-17-1-2-روش منحنی استاندارد برای تعیین کمیت نسبی. 30

1-1-17-2-منحنی ذوب و پرایمر دایمرها 30

1-1-17-2-1-پرایمر دایمرها 31

1-1-17-2-2-اثر پرایمر دایمرها بر PCR کمی. 32

1-1-18-رنگ­های متصل شونده به DNA.. 32

1-2- پیشینه­ی تحقیق. 33

  فصل دوم: مواد و روش­ها

2ـ مواد و روش‌ها 42

2ـ1ـ ابزار مورد استفاده 42

2ـ2ـ رده سلولی. 42

2ـ3ـ مواد مورد استفاده 42

2ـ3ـ1ـ بافر PBS. 42

2ـ3ـ2ـ محیط کشت RPMI 1640. 43

2ـ3ـ3ـ آنتی بیوتیک.. 43

2ـ3ـ4ـ محیط کشت فریزینگ.. 43

2ـ3ـ5ـ محلولMTT. 43

2ـ3ـ6ـ بافر گلایسین. 44

2ـ3ـ7ـ محلول استوک EDTA (5/0 مولار) 44

2ـ3ـ8ـ بافر X5 TAE (Tris- Acetic acid-EDTA) 44

2-3-9- بافر بارگذاری. 44

2-3-10- پرایمرهای مورد استفاده 45

2-3-11-کیت Real Time PCR SYBR GeenI 45

2-3-12- سنتز کمپلکس VOS و 5BMVOS. 45

2-3-12-1- سنتز لیگاند شیف‌باز H2L1: 46

2-3-12-2- سنتز کمپلکسVOL1: 46

2-3-12-3- سنتز لیگاند H2L2 46

2-3-12-4- سنتز کمپلکس VOL2 : 47

2-3-13- سایر مواد 47

2-4- روش­ها 48

2-4-1- تعویض محیط کشت.. 48

2-4-2- کشت مجدد سلول­ها 48

2-4-3- ذخیره و نگه­داری بلند مدت سلول­ها 49

2-4-4- حیات مجدد سلول­ها 51

2-4-5- شمارش سلول­ها با تریپان بلو 51

2-4-6- سنجش حیات سلول­ها با آزمون MTT. 52

2-4-7-استخراج RNA.. 52

2-4-8- الکتروفورز RNA بر روی ژل آگاروز 54

2-4-9-روش­های آشکار سازی RNA.. 54

2-4-10-RT-PCR.. 55

2-4-11-  واکنش Real Time PCR.. 56

2-6-3-  اجزای تشکیل دهنده­ی واکنش در Real Time PCR.. 56

2-7- روش مورد استفاده برای تعیین کمیت 57

 

فصل 3 نتایج

3- نتایج. 59

3-1- بررسی اثر آنتی اکسیدانی salen. 59

3-2بررسی اثرات سیتوتوکسیسیتی و ضد تکثیری salen، VOS و 5BMVOS  بر روی لاین­های سلولی LNCaP  60

3-2-1 بررسی کسر ماندگاری سلول­ها با استفاده از آزمون MTT. 60

3-2-1-1-نتایج حاصل از آزمون MTT توسط تاثیرVOS بر روی لاین­های سلولی LNCaP. 60

3-2-1-2مطالعات مورفولوژیکی سلول­های تیمار شده با VOS استفاده از تصویربرداری با میکروسکوپ اینورت   61

3-2-2- 1- نتایج حاصل از آزمون MTT توسط تاثیر Salen بر روی لاین­های سلولی LNCaP. 62

3-2-2- 2- مطالعات مورفولوژیکی سلول­های تیمار شده با Salen 63

3-2-3-1- نتایج حاصل از آزمون MTT توسط تاثیر 5BMVOS بر روی لاین­های سلولی LNCaP. 64

3-2-3-2- مطالعات مورفولوژیکی سلول­های تیمار شده با   5BMVOS. 65

3-3-  نتایج حاصل از استخراج و  بارگذاری RNA بر روی ژل آگارز 66

3-4- نتایج حاصل از Real Time PCR.. 68

3-4-1بررسی منحنی ذوب مربوط به ژن GAPDH به عنوان ژن خانه­دار، کاسپاز3 ، bax و bak قبل و بعد از تیمار 68

3-4-2- منحنی استاندارد ژن GAPDH ، کاسپاز3 ، bax و bak قبل و بعد از تیمار: 70

3-4-3- منحنی تکثیر ژن­ها 71

3-4-3منحنی تکثیر ژن­های ژنGAPDH  ،کاسپاز 3 ، bax و bak در دستگاه Real Time PCR از تیمار با  VOS  71

3-4-4منحنی تکثیر ژن­های ژنGAPDH  ،کاسپاز 3 ، bax و bak در دستگاه Real Time PCR قبل و بعد از تیمار با  5BMVOS. 72

3-4-5- نتایج حاصل از آنالیز داده­ها با استفاده از روش2-ΔΔCt 74

3-5- نتایج حاصل از بارگذاری PCR بر روی ژل آگارز 2 درصد. 75

3-5-1-نمونه­های تیمار شده با VOS. 75

3-5-2-نمونه­های تیمار شده با 5BMVOS. 75

3-6- اثر مهاری DMSO , Salen و VOS  بر روی آنزیم Taq DNA  پلیمراز 76

فصل 4 : بحث و نتیجه­گیری

4- بحث.. ……….........78

منابع………….……………………………………………………………..83

دانلود مطالعه بیان ژنهای کاسپاز3 وbaxدر سلولهای lncap تحت القای کمپلکس vo-salen

دانلود پروپوزال مقابله با حملات سیاه­چال در شبکه ­های موردی سیار مبتنی بر AODV، از طریق سیستم­های تشخیص نفوذ

پروپوزال مقابله با حملات سیاه­چال در شبکه ­های موردی سیار مبتنی بر AODV، از طریق سیستم­های تشخیص نفوذ

پروپوزال مقابله با حملات سیاه­چال در شبکه ­های موردی سیار مبتنی بر AODV، از طریق سیستم­های تشخیص نفوذ

دانلود پروپوزال مقابله با حملات سیاه­چال در شبکه ­های موردی سیار مبتنی بر AODV، از طریق سیستم­های تشخیص نفوذ

پروپوزال مقابله با حملات سیاه­چال در شبکه ­های موردی سیار مبتنی بر AODV، از طریق سیستم­های تشخیص نفوذ
سیستم­های تشخیص نفوذ
حملات سیاه­چال
AODV
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 269 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

پروپوزال مقابله با حملات سیاه­چال در شبکه­ های موردی سیار مبتنی بر AODV، از طریق سیستم­های تشخیص نفوذ

 

قسمتی از متن:

پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق)

توپولوژی پویا، فقدان یک مدیریت متمرکز، طبیعت بی­سیم و عدم وجود یک ساختار ثابت، شبکه­های موردی سیار را نسبت به حملات امنیتی آسیب­پذیر ساخته است. یکی از این حملات، حمله سیاه­چال می­باشد. وقوع یک حمله سیاه­چال، باعث بروز مشکلاتی می­شود که از آن جمله می­توان به استراق­سمع و یا حذف کردن بسته­های داده و مختل کردن منابع موجود در یک مسیر خاص اشاره کرد.

این پایان­نامه به دنبال آن است که با بهره­گیری از روش­های تحلیلی، امنیت شبکه­های MANET مبتنی بر پروتکل AODV را، در مقابل حملات سیاه­چال بهبود دهد.

بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه‌های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسش‌های تحقیق، منظور تحقیق)

شبکه­های سیار موردی، دارای کاربرد­های فراوانی مانند پوشش دادن مناطق در هنگام وقوع حوادث ناگوار و یا کاربرد­هایی در میدان­های جنگ می­باشند، ولی این دسته از شبکه­ها نیز برای انجام صحیح اعمال شبکه که شامل مسیریابی، جلورانی بسته­های داده، نگهداری و بروز­رسانی اطلاعات مسیریابی می­باشد، به امنیت نیازمند هستند. در واقع امنیت شرط لازم برای عملکرد در­ست اعمال شبکه است و بدون آن تضمینی برای انجام صحیح این اعمال وجود ندارد. در صورت شکستن موانع ایمنی نه چندان قدرتمند این شبکه­ها، نفوذ­گران قادرند خود را به عنوان عضوی از این شبکه­ها جا زده و در صورت تحقق این امر، امکان دستیابی به اطلاعات حیاتی، حمله به سرویس­دهندگان مجموعه، تخریب اطلاعات، ایجاد اختلال در ارتباطات گروه­های شبکه با یکدیگر، تولید داده­های غیر­واقعی و گمراه­کننده، سوء­استفاده از پهنای باند موثر شبکه و دیگر فعالیت­های مخربانه وجود دارد. 

دانلود پروپوزال مقابله با حملات سیاه­چال در شبکه ­های موردی سیار مبتنی بر AODV، از طریق سیستم­های تشخیص نفوذ

دانلود مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا

مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا

پایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا

دانلود مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا

پایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا
مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا
سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا
ایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی 
ابراز وجود در نابینا و بینا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا

 

چکیده: تحقیق حاضر به منظورمقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در افراد نابینا و بینا انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه دانش آموزان نابینا و بینا در دامنه سنی 18-12 ساله بود که در سال تحصیلی 92-93 در مدارس راهنمایی و دبیرستان شهر اردبیل بودند. تعداد 15 نفر نابینا و 15 نفر بینا از میان دانش آموزان انتخاب شدند. پرسشنامه های سبک دلبستگی کولینز و رید و ابراز وجود شرینگ به عنوان ابزار جمع آوری داده ها به صورت انفرادی و در محل آموزشگاه بر روی آنها اجرا شد. ضمن آنکه روش تحقیق مطالعه حاضر با توجه به موضوع آن، از نوع علی- مقایسه ای بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شده است. نتایج مطالعه نشان داد که بین سبک دلبستگی و ابراز وجود دانش آموزان نابینا و بینا تفاوت آماری معنی داری وجود دارد. بطوریکه میانگین دانش آموزان نابینا در سبک دلبستگی دوسوگرا بیشتر از دانش آموزان بینا می باشد ولی در سبک دلبستگی ایمن میانگین دانش آموزان بینا بیشتر است. همچنین در ابراز وجود میانگین دانش آموزان نابینا کمتر از بینا می باشد. تحلیل نتایج این تحقیق نشان می دهد روابط مناسب نابینایان با اطرافیان و آموزش ابراز وجود می تواند در کاهش افسردگی و اضطراب آنان موثر باشد.

واژه های کلیدی: سبک های دلبستگی، ابراز وجود، دانش آموزان، نابینایان

 

مقدمه

      با کمی دقت و تامل در خلقت انسان ها، در می یابیم هیچ انسانی مانند یکدیگر نیستند. این تفاوت ها در ابعاد مختلف جسمی، ذهنی و رفتاری قابل مشاهده است. هر یک از انسان ها در مفهومی عام و گسترده استثنایی هستند، زیرا با یکدیگر از ابعاد مختلف وجودی تفاوت دارند. اما این تفاوت ها در اکثر افراد احتمالاً چشمگیر نیست و لذا، آن گروه را اصطلاحاً گروه هنجار یا متوسط تلقی می کنند. در حالی که آنچه از مفهوم استثنایی منتظر است، در واقع وجود تفاوت های فاحش برخی از انسان ها در زمینه های گوناگون با گروه اصطلاحاً هنجار یا متوسط است (سیف نراقی و نادری، 1389). یکی از این گروه های استثنایی را افراد نابینا و کم بینا شامل می شود، به طوری که از بدو پیداش بشر افرادی بودند که به واسطه علل مختلف از قدرت بینایی محروم شده اما به دلیل برخورداری از سایر قابلیت ها مورد توجه قرار گرفته اند.

دانلود مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در نابینا و بینا