نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود پایان نامه مسولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

مسولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

الزام دولت به جبران خسارت اشخاص خصوصی به مسوولیت مدنی دولت تعبیر می شود رساله حاضر این نوع از مسوولیت را مورد بررسی قرار می دهد

دانلود مسولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

مسؤولیت مدنی دولت 
اشخاص خصوصی
مسئولیت
مسئولیت مدنی
مسولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی
پژوهش
مقاله
تحقیق
مقاله
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود مقاله
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
فرمت فایل docx
حجم فایل 494 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 637

مسولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

 

الزام دولت به جبران خسارت اشخاص خصوصی به مسوولیت مدنی دولت تعبیر می شود. رساله حاضر این نوع از مسوولیت را مورد بررسی قرار می دهد. اما در تدوین این رساله از تقسیم بندی سنتی مسوولیت مدنی بر حسب ارکان آن (تقصیر، رابطه سببیت،خسارت) به طور کامل پیروی نشده است. بلکه، هدف این است که نشان داده شود مسوولیت دولت، یعنی الزام و تکلیفی که در برابر شهروندان دارد، و به تبع آن، مسؤلیت مدنی دولت، چه ارتباطی با غایت و نقش این نهاد در جامعه دارد. دلیل این امر هم ارتباط تنگاتنگ مسوولیت مدنی دولت با بحث مسوولیت و رسالت دولت در فلسفه سیاسی است که به طور قهری مبنا و مقوم مسوولیت مدنی دولت است. مسوولیت دولت همان رسالتی است که در برابر اشخاص تحت فرمانروایی خود بر عهده دارد. ترسیم خطوط اهداف دولت در برابر مردم نیز مستلزم تبیین و توضیح نظریه های سیاسی‌ای است که در توجیه منشاء و نیز اهداف یا رسالت دولت اقامه شده است. نقطه آغازین حرکت همان نحوه تأسیس دولت است و پاسخ به این پرسش که اقتدار سیاسی که بعدها تعریف خواهد شد، از کجا سرچشمه می گیرد. این پرسش با نظریه‌های مختلفی مانند قرارداد اجتماعی، تأسیس طبیعی دولت، نظریه های جامعه شناختی و اجبار طبقاتی، نظریه‌های کثر گرایانه پاسخ داده شده است. رسالت یا هدف از تأسیس دولت نیز به نقشی که دولت در زندگی اجتماعی انسانها ایفا می کند، باز می گردد. این نقش می‌تواند دفاع از آزادی های فردی، دفاع از اجتماع‌های درون جامعه و منافع جمعی، توزیع عادلانه ثروت، ترویج و تحکیم ایدئولوژی خاص و... باشد که در قالب مکتب های سیاسی مختلفی از قبیل لیبرالیسم، سوسیالیسم و مطلق‌گرایی و دیگر سنت‌های فکری بیان شده است. از سوی دیگر، هر رسالت ظرف خاص خود را می طلبد و اقتدار سیاسی که همان توانایی فرمانروایی بر جامعه سیاسی است، در ارتباط با هدف خود تنها در شکل خاصی از دولت توان رشد و بالندگی دارد. این شکلهای خاص نیز همان نحوه مشارکت انسانها در بخش سیاسی دولت، یعنی حکومت، است که با تقسیم بندی های مختلفی نظیر تقسیم به دموکراسی، الیگارشی، اریستوکراسی و ... بیان شده است. رساله حاضر در وهله نخست درصدد اثبات این امر است که رسالت هر دولت یا به عبارت دیگر، مسئولیت دولت در برابر جامعه سیاسی تعیین کننده سیاست او در مسئولیت مدنی خود در برابر دیگر اشخاص است. زیرا به لحاظ ماهیت خاص دولت که بنابر نظر مشهور همه الزام‌ها یا از او سرچشمه می‌گیرد و یا به دست او ضمانت اجرا پیدا می‌کند، خود دولت است که حدود مسئولیت مدنی خویش را تعیین می‌کند. اما این نهاد در تعیین مسوولیت سیاسی یا رسالت خود نقشی ندارد و این جامعه سیاسی و در تحلیل نهایی مردم هستند که غایت و رسالت دولت را البته برای یک بار و همیشه تعیین می کنند.

همچنین، تبعیت مسئولیت مدنی دولت از رسالت آن به معنای تأثیر بر مفهوم ارکان مسئولیت، یعنی تقصیر، خسارت و رابطه سببیت نیز هست. به بیان دیگر، تنگی و فراخی این مفاهیم در گرو تعریفی است که از دولت و نقش آن در هر جامعه سیاسی شده است. پس در این رساله مبنای پژوهش در ارکان مسئولیت مدنی در ارتباط با دولت همان مطالبی است که پیش از این مورد اشاره قرار گرفت و به تعبیر ما مفهوم خاص ارکان مسوولیت است. علاوه بر آن، تا جایی که موضوع به مفهوم عام این ارکان باز می گردد، سعی شده است که ابهام‌های مفهوم عام هر رکن که نظریه های مختلف یا قادر به رفع آنها نبوده و یا موجد آنها بوده اند، با استفاده از روش های فلسفه پست مدرن، بویژه فلسفه تحلیلی و شاخه زبانی این نحله فلسفی مرتفع شود.

در نگارش این رساله از روش تطبیقی نیز به عنوان شاهد مدعا استفاده شده است. به این معنا که با استفاده از این روش نظام مسئولیت مدنی هر کشور در تقابل با رسالت دولت در آن کشور مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه، اثبات همان ادعایی است که رساله درصدد بیان آن است. نظام های مسئولیت مدنی موضوع پژوهش نظامهای حقوقی کشورهای فرانسه، انگلستان، کانادا (ایالت کبک این کشور) هستند. در این میان، نظام حقوقی و سیاسی ایران نقش محوری دارد و در آینه نظریه های سیاسی رایج و نظامهای حقوقی و سیاسی مستقر کژی ها و کاستی های آن آشکار می گردد. از این لحاظ، رساله حاضر را می توان رساله ای تجویزی (و نه توصیفی) تلقی کرد که با یافتن ریشه های نابسامانی در نظام مسئولیت مدنی، به رفع آنها کمک می‌کند.

بر این اساس، رساله حاضر به دو فصل تقسیم شده است: فصل نخست با عنوان «دولت و مسئولیت» به بررسی ماهیت دولت و مبانی مسئولیت دولت اختصاص یافته است. در این فصل دو عنوان از یکدیگر تفکیک شده است که هر یک زیر یک بخش مورد پژوهش قرار گرفته است. بخش اول، ویژه تعریف دولت و صرفاً تقسیم آن به دو عنوان «دولت مدرن» و نقیض آن «دولت غیرمدرن» است و در ادامه نظریه‌های مرتبط با منشأ پیدایی دولت مطرح شده است. اما، عنوان بخش دوم، «دولت و مسئولیت» است که در ذیل آن نظریه های مربوط به رسالت دولت و انواع دولت به اعتبار هدف آن مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین، به علت ارتباط بحث با شکل و حدود اقتدار سیاسی در تقابل با آزادی های فردی، تقسیم بندی دیگری از دولت بر مبنای مشارکت افراد در اعمال اقتدار سیاسی مطرح شده است. همه موارد سعی شده تا جایی که به موضوع اصلی رساله ارتباط دارد مطالب مورد بحث قرار گیرند و از حد موضوع فراتر نروند.

فصل دوم، با عنوان «مسئولیت مدنی دولت» بر اساس تقسیم بندی سنتی، یعنی تقسیم بر مبنای ارکان مسوولیت، نگارش یافته است. همچنانکه اشاره شد، مفهوم ارکان مسئولیت به اعتبار رسالت دولت تعیین و تجدید می شود. از این رو، با تقسیم این فصل به چهار بخش: 1) تقصیر 2) خسارت 3) رابطه سببیت، 4)مسوولیت بدون تقصیر. هر یک از این ارکان در آینه مبانی مسئولیت دولت تحلیل شده است. این ارکان در مفهوم عام نیز به روش فلسفه تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است.

شایان ذکر است که فهرست عنوان‌های مورد بررسی در هر فصل و بخش در مقدمه همان فصل و بخش آمده است. از این رو، در مقدمه نیازی به توضیح آنها دیده نشد.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول : دولت و مسوولیت

بخش نخست: تعریف دولت و منشا آن

گفتار نخست: تعریف دولت

1-1) اجتماع سیاسی

2-1) اقتدار سیاسی

3-1) تعریف دولت

4-1) دولت مدرن

گفتار دوم: منشا دولت

1-2) دولت مبتنی بر رضایت

1-1-2) نظریه سنتی دولت مبتنی بر رضایت

2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی

1-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی هابز

2-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی لاک

3-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی روسو

2-2) دولت به مثابه پدیده طبیعی

1-2-2) ارسطو و دولت شهر طبیعی

2-2-2) هگل و دولت اخلاقی

3-2-2) بنتام و نظریه اصالت فایده

3-2) اجبار طبقاتی : منشا تشکیل دولت

4-2) نظریه های کثرت گرایانه راجع به دولت

5-2) منشا دولت در اسلام

بخش دوم : نقش دولت و مسوولیت

گفتار نخست: دولت لیبرال و مسوولیت

1-1) یونان باستان و عدالت طبیعی

2-1) هابز و عدالت قراردادی

3-1) بنتام و عدالت فایده گرا

4-1) کانت و عدالت مطلق

5-1) هگل و آمیزش منفعت و عدالت

6-1) نظریه عدالت رالز

7-1) نوزیک و اختیارگرایی در تعیین مفهوم عدالت

8-1) هایک و نفی عدالت

9-1) هابرماس: عدالت محصول کنش ارتباطی

نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت

1)ایالت کبک

2)کشور کانادا

3)جمهوری فرانسه

گفتار دوم: دولت سوسیال و مسوولیت

1-2) سوسیالیسم : راه بردگی

2-2) تأثیر سوسیالیسم بر لیبرالیسم

نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت

گفتار سوم: دولت ایدئولوژی و مسوولیت

1-3) مفهوم ایدئولوژی

2-3) دولت ایدئولوژی (توتالیتر) : ایدئولوژی در لباس دولت

3-3) دولت اسلامی ایران

نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت

فصل دوم: مسوولیت مدنی دولت

بخش نخست: تقصیر دولت

گفتار نخست: خلق مفهوم تقصیر دولت

1-1) از مسوولیت تا تقصیر

2-1) از تقصیر شخصی مامور دولت تا تقصیر دستگاه اداری

1-2-1) تعارض ابتدایی دو مفهوم «تقصیر شخصی مامور دولت» و «تقصیر نهاد عمومی»

2-2-1)‌خلق موازی مسوولیت نهاد عمومی

3-2-1) امکان جمع خطای شخصی و خطای اداری

گفتار دوم: مفهوم تقصیر در ارتباط با دولت

1-2) خطای اداری در تقابل با خطای شخصی (غیر اداری)

1-1-2) نظریه شهودی تشخیص خطای اداری از خطای غیر اداری

2-1-2) نظریه تخطی از چارچوب تکالیف اداری

3-1-2) سنگینی تقصیر به عنوان معیار تشخیص خطای شخصی

4-1-2) کژ نظمی دستگاه اداری معیار تشخیص خطای اداری

5-1-2) نظریه عدمی تقصیر اداری (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

6-1-2) خطای اداری به مثابه نقض تکلیف مواظبت

1-6-1-2) نقض تکلیف مواظبت با نقض قوانین حمایت کننده از سلامتی و منافع عموم مردم (تحلیل ماده 11 ق.م.م.)

2-6-1-2) صدور یا لغو اشتباه آمیز مجوزهای قانونی

3-6-1-2) اجرای تبعیض آمیز و نابرابر مقررات

4-6-1-2) نظارت قانونی نامناسب (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

3) تفسیر زبانی خطای اداری

1-3) روش زبان نمادین در تعیین مفهوم تقصیر دولت

1-1-3) روش فرگه در تعیین مفهوم تقصیر دولت

2-1-3) روش راسل در تشخیص مفهوم تقصیر دولت

3-1-3) نظریه تصویری ویتگنشتاین و مفهوم تقصیر دولت

2-3) روش مکتب زبان روزمره در تشخیص مفهوم تقصیر دولت

1-2-3) روش ویتگنشتاین متأخر در تشخیص مفهوم تقصیر دولت

2-2-3) روش زبانی رایل در شناخت مفهوم تقصیر دولت

3-2-3) روش زبانی آستن در تشخیص تقصیر دولت

بخش دوم: رابطه سببیت

گفتار نخست: معیارهای احراز رابطه سببیت

1-1) نظریه سبب بی واسطه و نزدیک

2-1) نظریه برابری اسباب و شرایط

3-1) نظریه سبب مناسب

4-1) نظریه سبب مقدم در تأثیر (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

گفتار دوم: اسباب خارجی ورود خسارت

1-2) تقصیر زیان دیده

2-2) فعل شخص ثالث

3-2) قوه قاهره و آفت ناگهانی (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

گفتار سوم: نقش برخی از انواع تقصیر در احراز رابطه سببیت

1-3) خطای سنگین

1-1-3) ضوابط تشخیص و تعیین خطای سنگین دولت

1-1-1-3) خطای ذاتاً‌ سنگین

1-1-1-1-3) نقض تکالیف اساسی

2-1-1-1-3) نقض اساسی تکالیف اداری

2-1-1-3) تشخیص خطای سنگین بر اساس نتایج حاصل شده

2-1-3) مصادیق خطای سنگین دولت

1-2-1-3) نقض تکلیف رعایت اعتبار امر قضاوت شده

2-2-1-3) نقض تکلیف رعایت حقوق اساسی اشخاص

3-2-1-3) تجاوز از حدود مقررات مالیاتی

4-2-1-3) تقصیر در ایفای تکالیف نظارتی

5-2-1-3) خطای سازمانهای تنبیهی در اجرای تکالیف خود

6-2-1-3) خطایی که در چارچوب شرط عدم مسوولیت واقع می‌شود

7-2-1-3) خطاهای خاص ارتکاب یافته توسط پلیس

8-2-1-3) خطای خاص ارتکاب یافته در جریان فعالیتهای بیمارستانی

3-1-3) دلایل توجیهی به کار بستن ضابطه خطای سنگین

1-3-1-3) دلایل مبتنی بر سرشت فعل زیانبار

1) دلایل فرعی

2) دلیل اصلی : دشواری فعالیت

2-3-1-3) دلایل مبتنی بر شرایط عینی احاطه کننده فعل زیانبار

1) اوضاع و احوال موجود در حین ارتکاب فعل زیانبار

2) نوع رابطه میان دستگاه اداری و زیاندیده (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

2-3) خطای عمدی دولت

1-2-3) دیدگاه مبتنی بر یگانگی شخصیت کارمند و دستگاه اداری

2-2-3) دیدگاه مبتنی بر دوگانگی شخصیت کارمند و دستگاه اداری (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

بخش سوم: خسارت

گفتار نخست: شرایط ضرر قابل مطالب

1-1) اوصاف قاطع خسارت

1-1-1) خسارت باید مسلم باشد

2-1-1) خسارت باید مستقیم باشد

2-1) اوصاف مورد اختلاف خسارت

1-2-1) خسارت باید جبران نشده باشد

2-2-1) خسارت باید قابل پیش بینی باشد

گفتار دوم: اقسام خسارت و راههای جبران آنها

1-2) خسارت اقتصادی

1-1-2) محدودیت های وارد بر خسارتهای صرفاً اقتصادی

2-2) از دست رفتن موقعیت (شانس)

3-2) خسارت معنوی

4-2) زیان جسمی

5-2) مرگ و غرامت

6-2) خسارت وارد بر اموال

گفتار سوم: تقسیم خسارت میان شرکای حادثه زیان بار

1-3) مشارکت دولت و دیگر اشخاص در ایجاد حادثه زیان بار

1-1-3) مشارکت دولت و مامور آن در ایجاد حادثه زیان بار

1-1-1-3) اجتماع خطای شخصی مامور و خطای اداری

2-1-1-3) اجتماع خطای شخصی مامور و خطای اداری فرضی

2-1-3) مشارکت دولت و شخص خصوصی غیر مستخدم دولت در ایجاد حادثه زیان بار

1-2-1-3) اجتماع خطای اداری و تقصیر شخص خصوصی ثالث

2-2-1-3) اجتماع خطای اداری و تقصیر زیان دیده

3-1-3)‌اجتماع خطاهای دو دستگاه اداری

1-3-1-3) مداخله اندامی دستگاه های اداری

2-3-1-3) مداخله عملی دو دستگاه اداری

2-3) نقش تضامن در مسوولیت جمعی دولت و دیگر اشخاص

1-2-3) اصل تضامن در مسوولیت مدنی دولت در کامن لا

2-2-3) پذیرش استثنایی تضامن در حقوق فرانسه

3-3) تقسیم خسارت میان دولت و شرکای آن

1-3-3) روش قراردادی تقسیم مسوولیت

2-3-3) روش های مختلف غیر قراردادی تقسیم مسوولیت

1-2-3-3)‌تقسیم مسوولیت بر مبنای سنگینی تقصیر

2-2-3-3) تقسیم مسوولیت به نسبت مساوی

3-2-3-3) تقسیم مسوولیت بر مبنای میزان تاثیر تقسیم

گفتار چهارم: مسایل مرتبط با خسارت در دادرسی ها

1-4) اشخاص و مراجع درگیر با دعوای خسارت

1-1-4) خواهان دعوای مسوولیت مدنی دولت

1) زیاندیده مستقیم

2) مشمولان زیان پخش شده

2-1-4) نهاد عمومی خوانده دعوا

3-1-4) مراجع قضایی صلاحیتدار برای رسیدگی به دعوای خسارت علیه دولت

1-3-1-4) نظام قضایی مبتنی بر مراجع قضایی خاص

2-3-1-4) نظام قضایی مبتنی بر مراجع قضایی عام

3-3-1-4) نظام قضایی مختلط

2-4) چگونگی جبران خسارت

بخش چهارم: مسوولیت های بدون تقصیر

گفتار نخست: مبانی مسوولیت بدون تقصیر دولت

1-1) مبانی سیاسی مسوولیت بدون تقصیر دولت

2-1) انصاف: مبنای مسوولیت بدون تقصیر دولت

گفتار دوم: اقسام مسوولیت بدون تقصیر دولت

1-2) مسوولیت ناشی از کارهای خطرناک دولت

2-2) مسوولیت ناشی از شرکت داوطلبانه افراد در خدمات عمومی

3-2) مسوولیت ناشی از کارهای عمومی (تحلیل ماده 11 ق.م.م.)

4-2) مسوولیت ناشی از مزاحمت دایمی

5-2) مسوولیت ناشی از قانونگذاری

چکیده و سخن آخر

 منابع

دانلود مسولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

دانلود طراحی مجتمع مسکونی

طراحی مجتمع مسکونی

پایان نامه معماری با موضوع طراحی مجتمع مسکونی در قالب ورد و 76 صفحه و در 7 بخش به بررسی و مطالعه در مورد ضوابط طراحی مجتمع های مسکونی می پردازد

دانلود طراحی مجتمع مسکونی

مقاله
پژوهش
تحقیق
پروژه
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دانلود پروژه
دانلود رساله معماری
دانلود پایان نامه معماری
دانلود رساله معماری
پایان نامه معماری
رساله معماری
پایان نامه طراحی مجتمع مسکونی
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی
رساله طراحی مجتمع مسکونی
مقاله طراحی مجتمع مسکونی
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 3790 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76

پایان نامه معماری با موضوع طراحی مجتمع مسکونی


فهرست  
مقدمه
بیان مسأله
ضرورت تحقیق
اهداف طراحی
مبانی طراحی
 فصل اول          
شناخت
مفهوم مسکن
تعریف سکونت
اهداف مسکن
مشکل مسکن
الگوهای سکونت
معیارهایی برای طراحی خانه معاصر
اصول طراحی مسکن
کنترل مشرفیت در واحدهای مسکونی
عوامل کلی مطلوبیت مسکن
الگوهای مسکن
 فصل دوم
تحلیل
معرفی سایت
دلایل انتخاب سایت
نتیجه گیری
 فصل سوم
آنالیز سایت
موقعیت سایت
سایت در شهر
جغرافیایی
اجتماعی
اقتصادی
همجواریها
دسترسیها
دید و منظر
اقلیم
توپوگرافی
هندسه سایت
عناصر شاخص
نتیجه گیری
 
فصل چهارم
مطالعات تطبیقی
بررسی مجتمع مسکونی تاش
بررسی نمونه های خارجی
 
فصل پنجم
ضوابط
  ضوابط ساخت وساز در شهر بجستان
ضوابط اشرافیت
استانداردها
اجزاء پروژه
برنامه ریزی فیزیکی
 
فصل ششم
طراحی ایده اصلی شکل گیری طرح
ساختار کالبدی طرح
حوزه بندی سایت
 
فصل هفتم
طراحی معماری

دانلود طراحی مجتمع مسکونی

دانلود مجموعه تست روشها و فنون راهنمایی و مشاوره

مجموعه تست روشها و فنون راهنمایی و مشاوره

کارشناسی ارشد موسسه سنجش و دانش روشها و فنون راهنمایی و مشاوره با کلید و پاسخ های تشریحی در فایل های جداگانه خرید فایلهای کمیاب و دانشگاهی ارائه مقالات و تحقیقات ارزشمندامکان پرداخت آنلاین و دانلود فایل ارائه می شود

دانلود مجموعه تست روشها و فنون راهنمایی و مشاوره

مجموعه تست روشها و فنون راهنمایی و مشاوره
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

مجموعه تست روشها و فنون راهنمایی و مشاوره



توضیحات محصول :آزمون آزمایشی آمادگی آزمون کارشناسی ارشد موسسه سنجش و دانش -آزمون روشها و فنون راهنمایی و مشاوره  - با کلید و پاسخ های تشریحی در فایل های جداگانه

مجموعه تست


1- در کدام مرحله از مشاوره مشاور بیش از آنکه به گفتار مراجع گوش دهد نگران وضع روانی خویش است؟   
 1) وابستگی 2) تقویت 3) بقاء 4) مکاشفه
2- مشاوره در مقطع دبستان بیشتر جنبه پیشگیری دارد وبرتکنیک ... متمرکز است .
 1) گروه سنجی 2) مشاهده علمی 3) واقعه نگاری 4) شرح حال نویسی
3- مراحل مشاورهی گروهی کدام است ؟
 1) شناسایی، انتقال، عمل، پایان 2) شروع، گرم شدن، کار، اختنام
 3) شروع، مقاومت، درمان، پایان 4) گرم شدن، کار، درمان، اختنام
4- منظور از پذیرش بدون قید و شرط مراجع چیست؟
 1) احترام به مراجع وتوجه به احساسات وافکار او 2) ایجاد رابطه حسنه مطلوب بین مراجع و مشاور
 3) آماده سازی شرایط محیطی برای شروع مشاوره 4) اعلام رازداری و محرمانه بودن مسائل مطروحه در مشاوره
5- مناسب ترین پاسخ های مشاور به مراجعی که حزن و اندوه دارد کدام است؟
 1) در نظام ارزش های مراجع مداخله کند. 2) بیان احساسات را در مراجع تشویق کند.
 3) تفکر منطقی مراجع را تشویق کند. 4) پاسخ هایی که به سازگاری مراجع بیانجامد.
6- اگر مراجع بگوید: افسرده ام و دلم نمی خواهد سر کار بروم واشتهایم کم شده است و مشاور بخواهـد از مهـارت انعکـاس احسـاس
استفاده کند در پاسخ او می گوید:
 1) مشکل رفتاری پیدا کرده ای 2) میلی به غذا نداری و بی اشتها هستی
 3) نگران وضعیت بدنی و کار خودت هستی 4) غیبت تو در محل کارت زیاد شده است.
7- مقاومت کامل مراجع چه پیامدی ممکن است داشته باشد؟
 1) مجادله با مشاور 2) بیانات متضاد 3) سرپیچی از دستورات 4) رفتار خصومت آمیز
8- چنانچه مشاور متوجه قسمتی از گفته های مراجع نشود در این صورت باید:
 1) موضوع را به جلسه آینده موکول کند. 2) برای درک موضوع سؤال کند.
 3) کنجکاوی نکند و موضوع را رها سازد. 4) ایجاد رابطه گرمو صمیمانه با مراجع
9- در کدام مرحله از مصاحبه مشاوره ای مشاور در صدد یافتن فلسفه و نظریه زیر بنایی روش مشاوره خود بر می آید؟
 1) تقویت 2) وابستگی 3) مکاشفه 4) ثبات
10- تکنیک " قواعد " در نظریه پرز به چه منظوری به کار می رود؟
 1) برای سازمان دادن به جلسه مشاوره 2) برای از بین بردن مقاومت ها
 3) برای پیش گیری از حاشیه روی مراجع 4) برای سرعت نتیجه گیری از جلسات مشاور

 پاسخنامه
1- گزینه ی «1» وابستگی مشاور به مراجع یعنی توجه به نیازهای خود و توجه به نیازهای مشاور مانع پیشرفت درمان است.
2- گزینه ی «2» در مقطع دبستان با مشاهدهی علمی دانش آموزان میتوان علایق، خصوصیات شخصی ورفتاری دانشآموزان
رادرک کرده واستعدادهای ویژهی اورادریابند. بنابراین میتواند جنبه ی پیشگیری داشته باشد.
3- گزینه ی «1» مراحل یک مشاورهی گروهی عبارت است از شناسایی، انتقال، عمل، پایان
4- گزینه ی «1» توجه مثبت، مشروط شامل پذیرش کامل مراجع به صورت غیر داورانه است. درست به همان صورتی که
هست یعنی با تمام کاستیها و نقاط ضعفش و با تمام خصوصیات مثبت و نقاط قوتش
5- گزینه ی «2» وقتی مراجعی حزن و اندوه دارد مناسبترین پاسخ این است که مراجع تشویق شود تا احساساتش را بیان
کند واز طریق بیان احساساتش از بار اندوه روحیاش کاسته شود.
6- گزینه ی «2» انعکاس احساس یعنی بیان احساساتی که توسط خود مراجع مطرح شده و این فرآیند شفا بخشیدن از راه
رها کردن هیجانات را اصطلاحاً تخلیهی هیجانی یا پالایش مینامند.
7- گزینه ی «4» در مقاومت کامل مراجع برای ادامهی مشاوره رغبتی نشان نمیدهد و در صورت ادامهی مشاوره و افزایش
مقاومت ممکن است نسبت به مشاور رفتار خصومت آمیزی در پیش گیرد.
8- گزینه ی «2» سؤال کردن از دیگر فنون مشاوره است و اگر مشاور متوجه قسمتی از گفته های مراجع نشود میتواند از
مراجع سؤال کند و مسائل واضحتر گردد.
9- گزینه ی «4» درمرحله ی ثبات مراجع در صددیافتن فلسفه ونظریه ی زیربنایی است وبه مطالعه ی عمیق وهمه جانبه میپردازد.
10- گزینه ی «2» قواعد برای کمک به مشاور تدوین شده است تا با استفاده از آنها مقاومتها از بین برود و فرآیند بلوغ
شخصی را تسهیل کند.

نوع فایل: pdf

  سایز: 115kb

 تعداد صفحه:9

دانلود مجموعه تست روشها و فنون راهنمایی و مشاوره

دانلود پایان نامه اولویت بندی روش تامین مالی با استفاده از رویکرد ترکیبی AHP- TOPSIS در فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان تهران

اولویت بندی روش تامین مالی با استفاده از رویکرد ترکیبی AHP- TOPSIS در فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان تهران

یکی از راه های کسب سود بیشتر در شرکت های مختلف انتخاب روش مناسب تامین مالی می باشد نگرش به بازارهای مالی سبب شده است که برخی آن را تنها، برد و باخت های برآمده از نوسان های قیمت دارایی های مالی بدانند

دانلود اولویت بندی روش تامین مالی با استفاده از رویکرد ترکیبی AHP- TOPSIS در فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان تهران

اولویت بندی 
 تامین مالی
رویکرد ترکیبی AHP TOPSIS 
فروشگاه های زنجیره ای
تحلیل سلسله مراتبی
مقاله
پژوهش
تحقیق
پروژه
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دانلود پروژه
مقاله 
پژوهش 
تحقیق 
پروژه
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 895 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 118

اولویت بندی روش تامین مالی با استفاده از رویکرد ترکیبی AHP- TOPSIS در فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان تهران

 

یکی از راه های کسب سود بیشتر در شرکت های مختلف انتخاب روش مناسب تامین مالی می باشد. نگرش به بازارهای مالی سبب شده است که برخی آن را تنها، برد و باخت های برآمده از نوسان های قیمت دارایی های مالی بدانند. در حالی که تاثیر ساختار مالی بر ساختار اقتصادی آن چنان مهم است که امروزه معتقدند بدون داشتن یک بخش مالی کارا نمی توان به رشد اقتصادی دست یافت. هدف اصلی این تحقیق رتبه بندی معیارهای انتخاب روش های تامین مالی و انتخاب برترین روش تامین مالی می باشد. در ابتدا در این تحقیق از روش دلفی فازی به منظور شناسایی عوامل و معیارهای تامین استفاده شده است. نتایج این بخش نشان داد که مشخص گردید که عوامل، کارایی، هزینه، پایداری، عملیاتی بودن، عدالت و شفافیت از مهم ترین معیارهای انتخاب روش تامین مالی بوده است و هم چنین تشکیل شرکت های تعاونی، دریافت تسهیلات، انتشار اوراق مشارکت، ایجاد شرکت های سرمایه گذار، حضور در بازار بورس، ایجاد طرح به صورت سهامدار، و در نهایت جذب سرمایه خارجی به عنوان روش های تامین مالی شناسایی شده است. به همین منظور در این تحقیق از روش تحلیل سلسله مراتبی استفاده می شود. حجم نمونه این تحقیق 30 نفر از خبرگان حوزه تامین مالی فروشگاه زنجیره ای می باشد. نتایج این تحقیق نشان داد که از میان عوامل، کارایی با وزن(0.351)، هزینه با وزن(0.230)، پایداری با وزن(0.140)، عملیاتی بودن با وزن(0.136)، عدالت با وزن(0.079) و شفافیت با وزن(0.064) به ترتیب بیشترین و کمترین وزن را در تحلیل سلسله مراتبی به خود اختصاص داده اند. هم چنین از میان روش های تامین مالی تشکیل شرکت های تعاونی(0.93)، دریافت تسهیلات با وزن(0.87)، انتشار اوراق مشارکت با وزن(0.72)، ایجاد شرکت های سرمایه گذار(0.60)، حضور در بازار بورس(0.33)، ایجاد طرح به صورت سهام دار(0.22)، و در نهایت جذب سرمایه خارجی(0.00001) به ترتیب بالاترین و پایین ترین اولویت را در بین روش های تامین مالی داشته اند.

کلید واژه

تامین مالی، فروشگاه زنجیره ای، تحلیل سلسله مراتبی

 

فهرست مطالب

1-1- مقدمه 2

1-2- بیان مسأله 2

1-3- ضرورت تحقیق 3

1-4- اهداف تحقیق 4

1-5- سوالات تحقیق 4

1-6- روش تحقیق 4

1-7- قلمرو تحقیق 6

1-7-1- قلمرو موضوعی 6

1-7-2- قلمرو زمانی 6

1-7-3- قلمرو مکانی 6

1-8- واژه ها و اصطلاحات کلیدی( نظری و عملیاتی ) 6

2-1- مقدمه 10

2-2- ساختار سرمایه و اهمیت آن 10

2-2-1- تامین منابع 11

2-2-2- مدیریت سود و ساختار سرمایه 12

2-2-3- اندازه شرکت و ساختار سرمایه 12

2-2-4- سودآوری و ساختار سرمایه 12

2-2-5- عوامل موثر بر ساختار سرمایه 13

2-2-6-  نظریه های ساختار سرمایه 15

2-2-6-1-  نظریه های مرتبط با گزینش بین بدهی و سهام‌ نظریه سنتی 15

2-2-6-2- نظریه موازنه ایستا 16

2-2-6-3- نظریه نمایندگی و ساختار سرمایه 19

2-2-6-4- زمان بندی بازار سرمایه و ساختار سرمایه 22

2-2-7- نظریه های مرتبط با گزینش بین بدهی های عمومی و خصوصی 23

2-2-7-2- نظریه هزینه های نمایندگی 24

2-2-7-3- هزینه سرمایه در بانک ها 25

2-2-8- ساختار تأمین مالی در اقتصاد: رتبه بندی هزینه  درآمد 26

2-2-9- تامین مالی داخلی و خارجی 27

2-2-10- تامین منابع مالی از خارج از سازمان 27

2-2- 11- عوامل تعیین کننده ساختار تامین مالی 29

2-2-12- اصل تطابق در تامین مالی 29

2-2-13- تامین مالی و الگوی بازار کامل 30

2-2-14- تامین مالی در شرایط انحراف از الگوی بازار کامل 30

2-2-15- اهداف تامین منابع از خارج سازمان 30

2-2-16- مزایا و معایب تامین منابع از بیرون(گروه مترجمان میثاق،1385) 32

2-2-16-1- مزایا 32

2-2-16-2- مشکلات 32

2-2-17- روش های تامین مالی 33

2-2-17-2- تامین مالی میان مدت و بلند مدت 33

2-2-18- منابع تأمین مالی بانک ها در ایران 34

2-2-19- انواع روش های تامین مالی شرکت ها 38

2-2-19-1- منابع تامین مالی از طریق بدهی(استقراض) 40

2-2-19-2- بانک های تجاری 40

2-2-19-3- وام های کوتاه مدت 41

2-2-19-4- وام های میان‌مدت و بلند‌مدت 41

2-2-19-5- خط های اعتباری و اعتبارات اسنادی 41

2-2-19-6- وام دهندگان به پشتوانه دارایی(وام رهنی) 42

2-2-19-7- اعتبار تجاری 42

2-2-19-8-عرضه کنندگان تجهیزات 42

2-2-19-9- شرکت های تامین مالی تجاری 43

2-2-19-10- مؤسسات وام و پس‌‌انداز(S & SL) 43

2-2-19-11- کارگزاری ها 43

2-2-19-12- شرکت های بیمه 43

2-2-19-13- اتحادیه های اعتباری 44

2-2-19-14- اوراق قرضه 44

2-2-19-15- عرضه های خصوصی 45

2-2-19-16- کمک های دولتی 45

2-2-20- روش های تامین منابع مالی بین المللی 47

2-2-21- تکنیک های تأمین مالی اسلامی 48

2-2-22- اصول تأمین مالی اسلامی 48

2-2-23- نوآوری ها در تأمین مالی اسلامی 49

2-2-24-  حسابداری بهای تمام شده تامین مالی 50

2-3- پیشینه تحقیق 51

2-3-1- پیشینه تحقیق داخلی 51

2-3-2- پیشینه تحقیق خارجی 54

3-1- مقدمه 57

3-2- روش پژوهش 57

3-3- الگوریتم اجرای تحقیق 57

3-4- مدل اجرایی پژوهش 60

3-5- جامعه آماری 61

3-6- روش و حجم نمونه گیری 61

3-7- ابزار گردآوری داده ها 61

3-8- روایی(اعتبار) ابزار گردآوری اطلاعات 62

3-9- پایایی(قابلیت اعتماد) ابزار گردآوری داده ها 62

4-1- مقدمه 64

4-2- آمار توصیفی 64

4-2-1- توصیف وضعیت جنسیت در نمونه آماری 64

4-2-2- توصیف وضعیت تحصیلات در نمونه آماری 65

4-2-3- توصیف وضعیت سن در نمونه آماری 66

4-3- دلفی فازی 67

4-4- بخش رتبه بندی مولفه ها با تاپسیس و سلسله مراتبی 79

4-4-1- تحلیل تاپسیس و سلسله مراتبی 79

4-4-2- تعیین وزن معیارها 79

4-5- اولویت بندی بخش های مختلف جامعه آماری با استفاده از تکنیک TOPSIS 80

4-5-1- مرحله اول: تشکیل ماتریس تصمیم 80

4-5-2- مرحله دوم: بی مقیاس سازی ماتریس تصمیم 81

4-5-3- مرحله سوم: ضرب احتمال(وزن ها) در ماتریس نرم شده 82

4-5-4- مرحله چهارم: تعیین راه حل ایده ال وضد ایده آل 83

4-5-5- مرحله پنجم: به دست آوردن اندازه فاصله ها 84

4-5-6- فاصله از نقطه ایده آل وضد ایده آل 85

4-5-7-  شاخص شباهت 86

5-1- مقدمه 90

5-2- تحلیل نتایج بخش توصیفی 90

5-3- نتایج شناسایی معیارها و روش های تامین مالی 91

5-4- نتایج رتبه بندی روش های تامین مالی 91

5-4-1- نتایج تعیین وزن معیارها 91

5-4-2- نتایج اولویت بندی با روش تاپسیس 91

5-5- محدودیت های تحقیق 92

5-6- پیشنهادات 92

5-6-1- پیشنهادات بر اساس یافته های تحقیق 92

5-6-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 93

منابع 94

پیوست پرسشنامه 98

پیوست نرم افزاری 106

فهرست جداول

(جدول2-1) مروری بر ابزار تأمین مالی اسلامی در مقایسه با ابزار تأمین مالی سنتی 49

(جدول 4-1)  توصیف جنسیت 64

(جدول 4-2) بررسی وضعیت تحصیلات 65

(جدول 4-3) بررسی وضعیت سن در نمونه تحقیق 66

(جدول 4-4) اعداد فازی مثلثی متغیر های کلامی 68

(جدول 4-5) فراوانی پاسخ خبرگان 69

(جدول 4-6) محاسبه میانگین دیدگاه خبرگان حاصل از نظر سنجی نخست 71

(جدول 4-7) نتایج توصیفی پرسشنامه دوم 73

(جدول 4-8) محاسبه میانگین پاسخ خبرگان 74

(جدول 4-9) اختلاف میانگین فازی زدایی شده 75

(جدول 4-10) نتایج توصیفی پرسشنامه دوم 77

(جدول 4-11) محاسبه میانگین پاسخ خبرگان 77

(جدول 4-12) اختلاف میانگین فازی زدایی شده 78

(جدول 4-13) ماتریس نظرات افراد در مورد معیار های مورد بررسی 79

(جدول 4-14) شماره ماتریس تصمیم 81

(جدول 4-15) ماتریس بی مقیاس شده 81

(جدول 4-16) ضرب احتمال(وزن‌ها) در ماتریس تصمیم 83

(جدول 4-17) راه حل ایده ال وضد ایده آل 84

(جدول 4-18) اندازه فاصله ها از ایده آل 85

(جدول 4-19) اندازه فاصله ها از ضد ایده آل 86

(جدول 4-20) شاخص شباهت 87

فهرست نمودارها

(نمودار 3-1) الگوریتم اجرای تحقیق 59

(نمودار 3-2) نرخ سازگاری پرسشنامه 62

(نمودار4-1) توصیف جنسیت 65

(نمودار4-2) وضیعت تحصیلات 66

(نمودار4-3) بررسی وضیعت سن در نمونه تحقیق 67

(نمودار 4-4) تعریف متغیر های زبانی 68

(نمودار 4-5) وزن معیارها 80

فهرست اشکال

 (شکل1-1) مدل مفهومی تحقیق 5

(شکل 2-1) تأثیر روش های مختلف مالی بر هزینه کل شرکت براساس نظریه سنتی 16

(شکل 2-2) ساختار سرمایه بهینه با توجه به نظریه نمایندگی 20

(شکل 3-1) مدل سلسله مراتبی 60

دانلود اولویت بندی روش تامین مالی با استفاده از رویکرد ترکیبی AHP- TOPSIS در فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان تهران

دانلود بیست میلیون ایمیل

بیست ملیون ایمیل

ارسال ایمیلهای تبلیغاتی یکی از بهترین و به صرفه ترین روش های تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است در این روش شرکتها قادر خواهند بود محصولات و خدمات خود را با کمترین هزینه به هزاران و حتی ملیونها نفر در سرتاسر جهان معرفی نمایند ، همچنین با توجه به نوع خدمات و محصولات می توان قشر خاصی از کاربران را برای معرفی محصولات انتخاب نمود و این خود دلیلی است

دانلود بیست ملیون ایمیل

ایمیلهای تبلیغاتی
ایمیل انبوه
بانک ایمیل 
20 ملیون ایمیل معتبر
بیست ملیون ایمیل فعال ایرانی
ایمیل فعال 1395
ایمیل فعال 1394
ایمیل فعال 1393
بانک ایمیل اصناف
بانک ایمیل کارخانجات
بانک جیمیل
بانک ایمیل یاهو
دسته بندی افزایش بازدید و رتبه سایت
فرمت فایل zip
حجم فایل 37190 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

ارسال ایمیلهای تبلیغاتی یکی از بهترین و به صرفه ترین روش های تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است. در این روش شرکتها قادر خواهند بود محصولات و خدمات خود را با کمترین هزینه به هزاران و حتی ملیونها نفر در سرتاسر جهان معرفی نمایند. ، همچنین با توجه به نوع خدمات و محصولات می توان قشر خاصی از کاربران را برای معرفی محصولات انتخاب نمود و این خود دلیلی است بر هدفمند بودن این شیوه تبلیغاتی .

بانک ایمیل :

آرشیو بانک ایمیل ایرانی و خارجی طبقه بندی شده و اکتیو

بانک ایمیل فروشگاه ها ، شرکت های خصوصی ،  مشاغل ،  اصناف ، بر اساس شهر و استان ، گوگل GMAIL ،  سایت یاهو YAHOO ،  سایت های تجاری و.. INFO ، کاربران فیس بوک و SUTTON MAIL و ...

دانلود بیست ملیون ایمیل