دانلود پژوهش تأثیر عوامل فیزیکی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
این پژوهش توسط چند تن از استاید دانشگاه با درجه دکتری تهیه و تنظیم شده است آموزش و پرورش، زیر بنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است بررسی عوامل مؤثربر پیشرفت وترقی جوامع پیشرفته نشان میدهد که همهٔ این کشورها، آموزش و پرورش توانمند و کارآمدی داشته اند همچنین در هر نظام آموزشی، عوامل بسیاری با یکدیگر عمل میکنند تا یادگیری و پیش |
دسته بندی | علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
پژوهش تأثیر عوامل فیزیکی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
● چکیده:
این مقاله به
عنوان گزارشی از یافتههای یک پژوهش گسترده، درصدد است رابطه متغیرهای
فیزیکی کلاس درس را با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مورد بررسی قرار دهد.
یافتههای مربوط به عوامل انسانی کلاس درمقالهٔ جداگانهای گزارش شده است.
به
منظور انجام پژوهش، ۷۲ کلاس پنجم به صورت تصادفی طبقهای و ۲۱۸۸
دانشآموز و معلمان این کلاسها ازمدارس ابتدایی استان اصفهان انتخاب
شدند.[۱] روش مورد استفاده در این پژوهش کمی و کیفی بوده و ابزار جمعآوری
دادهها، فرمهای پرسشنامه، مشاهده و آزمون پیشرفت تحصیلی بوده است. تجزیه و
تحلیل دادههای کمی پژوهش، با استفاده از نرمافزار آماری SPSS صورت گرفته
است. نتایج نشان داد که اگر چه رابطهٔ معناداری بین متغیرهای فیزیکی و
پیشرفت تحصیلی دانشآموزان وجود ندارد، ولی این متغیرها بر نگرش معلم
تأثیرگذار است و نگرش معلم نیز پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را تحت تأثیر
قرار میدهد. همچنین مشخص شد که فضاهای آموزشی مدارس کنونی ما با ویژگیهای
روانی کودکان و نوجوانان سازگار نیست. بنابراین، لازم است در این رابطه
اصلاحات لازم به عمل آید. متغیرهای فیزیکی، حتی اگر بر پیشرفت تحصیلی
دانشآموز نیز هیچ تأثیری نداشته باشد، باید به خاطر حفظ سلامت، بهداشت و
امنیت روانی آنان مورد توجه قرار گیرند.
فهرست مطالب:
● چکیده:
● مقدمه
۱) نور و متغیرهای مربوط به آن:
۲) ابعاد ظاهری کلاس:
۳) حرارت و تهویهٔ کلاس:
۴) صدا و متغیرهای مربوط به آن:
۵) سازماندهی و آرایش کلاس:
۶) تجهیزات آموزشی:
● روش تحقیق
▪ جامعه و نمونه آماری:
▪ ابزارهای گردآوری اطلاعات:
۲) مشاهده:
۳) آزمون پیشرفت تحصیلی:
● یافتهها
۲) فرم مشاهده:
۳) پیشرفت تحصیلی:
● بحث و نتیجهگیری و پیشنهادها:
منابع
۲) ابعاد ظاهری کلاس:
۳) حرارت و تهویهٔ کلاس:
۴) صدا و متغیرهای مربوط به آن:
۵) سازماندهی و آرایش کلاس:
۶) تجهیزات آموزشی:
● روش تحقیق
▪ جامعه و نمونه آماری:
▪ ابزارهای گردآوری اطلاعات:
۲) مشاهده:
۳) آزمون پیشرفت تحصیلی:
● یافتهها
۲) فرم مشاهده:
۳) پیشرفت تحصیلی:
● بحث و نتیجهگیری و پیشنهادها:
منابع