دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2221 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 58 |
طراحی سایت شرکت تک تراز تدبیر
فهرست:
چکیده
نحوه کار با html
انواع تگها
فرمت متن
یک نمونه
نمونه استفاده شده در سایت
5Frameset
نمونه قاب استفاده شده درسایت شرکت
Table
نمونه جدول استفاده شده درسایت شرکت
انواع
دکمه های رادیویی
دکمه های reset وsubmit
Php
Php ویژگیهای مهم
شکل کلی برنامه php
دستورecho
دستور if
دستور if else
دستور while
دستور do while
دستور for
دستور foreach
طراحی بانک اطلاعاتی
چرا mysql ؟
ایجاد بانک اطلاعاتی
باز کردن بانک اطلاعاتی
خروج از mysql
ایجاد جدول
مشاهده اسامی جدول بانک اطلاعاتی
کسب اطلاعاتی راجع به جدول
حذف رکورد ها از بانک اطلاعاتی
به روز رسانی جدول
حذف بانک اطلاعاتی
ارتباط php با mysql
ارتباط با سرویس دهنده mysql
انتخاب بانک اطلاعاتی مناسب
انجام تقاضا از بانک اطلاعاتی
بازیابی نتایج تقاضا
بستن اتصال
چند تابع مفید در مورد بانک های اطلاعاتی
نمونه ای از کد های php و html به کار رفته در سایت شرکت تک تراز تدبیر
نمونه ای از صفحات سایت شرکت تک تراز تدبیر
چکیده
پروژه ای که در دست شماست طراحی سایت شرکت تک تراز تدبیر می باشد .در این سایت کلیه فعالیت های شرکت از قبیل حوزه های فعالیت, خط مشی, مشخصات شرکت, ارتباطات و...آورده شده است .
در این پروژه از نرم افزارهای
Php
Mysql
Html
Flash
استفاده شده و امید است موثر واقع گردد .
برای کار با HTML باید NOTPAD را انتخاب کرده سپس آن راباز می کنیم پس از نوشتن برنامه بر روی منوی فایل کلیک کرده وSAVE AS را انتخاب می کنیم وسپسSAVE AS TYPE:all file را انتخاب می کنیم
سپس به یک نامی با پسوند html ذخیره می کنیم (بعنوان مثال P1.HTML را درDESKTOP ذخیره می کنیم).
برای اجرای برنامه برنامه را هر بارSAVE می کنیم سپس جایی که فایل را ذخیره کرده بودیم باز می کنیم وسپس REFRESH می کنیم تا برنامه اجرا شود بدنه اصلی یک برنامه HTML ازقسمتهای زیرتشکیل شده است هر دستوری که بین< > قرارگیرد یک تگ گوییم.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
فهرست مطالب
چکیده------------------------------------------------ 1
فصل اول
مقدمه-------------------------------------------- 2
ضرورت انجام پروژه -------------------------------- 3
طرح چند سوال-------------------------------------- 3
اهداف انجام پروژه---------------------------------- 6
تعریف واژههای کلید---------------------------------- 7
فصل دوم
php چیست؟--------------------------------------- 10
به چه دلیل از PHP استفاده می کنیم؟---------------------- 12
PHP چگونه کار می کند ؟------------------------------ 14
مقدمهای بر mysQl ---------------------------------- 17
ویژگی های اصلی mysQl----------------------------- 19
مزیت منبع باز بودن---------------------------------- 21
مقدمه بر Dream weawer----------------------------- 23
مقدمهای بر photoshop------------------------------- 25
خلاصه------------------------------------------- 25
فصل سوم
مقدمه-------------------------------------------- 26
مروری مختصر بر دستورات php------------------------ 27
نکاتی در رابطه با پایگاه بانک اطلاعات--------------------- 29
توضیح کلی بر تمام صفحات---------------------------- 33
بخش اول (کاربر) ----------------------------------- 35
1ـ1)صفحه اصلی------------------------------------ 35
2ـ1) درباره من------------------------------------- 36
3ـ1)درس----------------------------------------- 37
4ـ1)نمرات----------------------------------------- 40
5ـ1) پروژه---------------------------------------- 41
6ـ1)تماس----------------------------------------- 42
بخش دوم (مدیرسایت)-------------------------------- 46
1-2)ورود مدیر سایت--------------------------------- 46
2-2) درباره ما------------------------------------- 46
3-2) درخواست------------------------------------- 49
4-2) پروژه---------------------------------------- 51
5-2)اطلاعات صفحه اول------------------------------- 53
6-2) درس---------------------------------------- 53
7-2) ورود نمرات------------------------------------ 56
8-2) منابع و عنوان پروژه----------------------------- 58
خلاصه ------------------------------------------- 59
فصل چهارم
نتیجه گیری و پیشنهادات------------------------------- 60
پیوست الف (نحوه نصب نرم افزارهای بکار رفته و پروژه)---------- 61
پیوست ب (کد کامل صفحات وب سایت)------------------------ 69
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 96 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
طراحی سایت آموزش دانشگاه
فهرست مطالب:
مقدمه. 1
فصل اول.. 2
مقدمه: 3
PHP چیست؟ 3
به چه دلیلی از PHP استفاده میکنیم؟ 5
PHP چگونه کار میکند؟ 7
شما به چه چیزی احتیاج دارید؟ 9
فصل 2 جمع آوری اطلاعات... 10
الف: قسمتهای مختلف دانشگاه 11
پستهای سازمانی.. 11
2-3- اداره امور آموزشی.. 16
امور فنی و عمرانی.. 21
شرح وظائف امور فنی.. 21
فصل سوم- نیازمندیها 25
جداول.. 27
فصل چهارم- PHP و فرم های HTML 19. 31
ایجاد یک فرم ساده 32
استفاده از Get یا Post 34
برای افزودن مشخصه METHOP به اسکریپت خود. 35
دریافت اطلاعات از یک فرم توسط PHP. 36
برای ایجاد اسکریپتHandleform.php.. 36
وارد کردن داده ها به هنگام برنامه نویسی.. 38
برای ایجاد یک اسکریپت PHP که یک خوش آمد گویی را نمایش میدهد: 38
برای استفاده از روش GET، بدون استفاده از فرم HTML: 39
برای نسبت دادن یک مقدار به یک متغیر: 40
فصل پنجم – استفاده از رشته ها 43
مرتب کردن رشته ها 44
برای مرتب کردن یک رشته: 45
نکته. 46
پیوند زدنرشته ها 46
برای پیوند زدن دو رشته به یکدیگر، در اسکریپت خود: 47
رمز گذاری و رمز گشایی رشته ها 48
پنهان سازی و آشکار سازی داده ها 50
فصل ششم – پایگاه داده ها 52
اتصال به یک پایگاه داده و ایجاد آن.. 54
ایجاد یک جدول..56
تار جهان گستر (Word wide web) دنیای عجیبی است که تکنولوژی های مربوط به آن، اغلب بدون پشتیبانی کافی، عرضه میشوند و کاربران این تکنولوژی ها، همه روزه با واژگان جدیدی بر خورد میکنند، که باعث سر در گمی آنها میشوند.
برای نمونه میتوان به رشد نرم افزارهای open source اشاره کرد (برنامه هایی که میتوان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد کرد.) متداولترین این برنامه ها، سیستم عامل Unix، و به طور خاص Linux، میباشد. این برنامه ها، با وجود ثبات و پایداری و دارای یک مشکل بزرگ میباشند و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها میباشد. کمبود راهنمایی که به زبان ساده، این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد، باعث شده است که این دسته از نرم افزارها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP، یکی از زبانهای اسکریپتی open source، ابزار مفیدی میباشد که تا کنون علی رغم سادگی استفاده از آن، هنوز به طور شایسته از آن استقبال نشده است.
این کتاب شما را برای آموزش زبان PHP راهنمایی خواهد کرد. به عبارت دیگر نه تنها مقدماتی از این زبان را به شما ارائه میدهد. بلکه منابعی برای دسترسی به اطلاعات پیشرفته تر را نیز معرفی میکند. با استفاده از این کتاب شما دانش کافی برای آغاز به کار ایجاد سایت های دینامیک وب توسط PHP را کسب میکنید.
PHP که در ابتدا در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد، مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب میآمد . با گسترش قابلیتها و موارد استفاده این زبان، PHP در معنای Hypertext Prprocessor به کار گرفته شد. (عبارت پیش پردازشگر Prprocessor بدین معنی است که PHP، اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان HTML، پردازش میکند.
PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده embeded HTML، Cross-Platform، (Server-side)
سمت سرویس دهنده بودن PHP، بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (server) انجام میگیرد. یک سرویس دهنده، در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص میباشد که صفحات وب در آنجا نگهداری میشوند و از آنجا به مرورگر کاربران منتقل میشوند. چگونگی انجام این روند، در ادامه این قسمت، توضیح داده میشود (به قسمت PHP چگونه کار میکند؟ مراجعه کنید)
منظور از Cross-Platform بودن این زبان، این است که بر روی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل O2/2، Macintosh، Windows NT،Unix، اجرا میشود. توجه کنید که منظور از این سیستم عاملهایی میباشند که بر روی سرویس دهنده نصب میشود. PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا میباشد، بلکه برای منتقل کردن برنامه های آن از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج به تغییرات اندکی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد، بدون احتیاج به هیچ تغییری میتوانید، یک برنامه به زبان PHP را از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل کنید.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 87 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
مقاله کامل جاوا اسکریپت
جاوااسکریپت یک زبان اسکریپتی که بوسیلة مرورگر وب تفسیر یاintepret می شود. بطور گسترده در دنیای وب مورد استفاده قرار می گیرد.این زبان توسط شرکتNetscape به وجود آمد.در ابتدا نامش Live script بودکه بعدها با حمایت شرکت Sun به نام Java scriptدرآمد.بیشتر دستورات خود را ازجاوا گـرفته است.
جاوااسکریپت دارای قابلیتهای زیادی است که در طول تحقیق ذکر شده است.
فهرست:
چکیده ...............................................................................................
1.جاوااسکریپت چیست؟ ..............................................................................
1ـ1. اصول اسکریپت نویسی در صفحات وب ................................................ .......
2ـ1. اسکریپتها و برنامه ها ...........................................................................
3ـ1. معرفی جاوااسکریپت ..........................................................................
4ـ1. قابلیتهای جاوااسکریپت ........................................................................
5ـ1.جاوااسکریپت در مقابل جاوا ...................................................................
6ـ1.چگونه جاوااسکریپت در صفحات وب قرار میگیرد؟............................................
2.خلق یک اسکریپت ................................................................................. ..
1ـ2.ابزار اسکریپت نویسی ...........................................................................
2ـ2.آغاز خلق اسکریپت .............................................................................
3. بررسی قابلیتهای جاوااسکریپت .....................................................................
1ـ3. زیباتر کردن صفحات وب به کمک جاوااسکریپت ..............................................
1ـ1ـ3 .استفاده از نوار وضعیت ......................................................................
2ـ3.کاربابرنامه های اتصالی ........................................................................
4. برنامه های جاوااسکریپت چگونه کار میکنند. ......................................................
1 ـ4. توابع درجاوااسکریپت .........................................................................
2ـ4. اشیاءدر جاوااسکریپت .........................................................................
1ـ2ـ4 . جاوااسکریپت از سه نوع شیء پشتیبانی می کند..........................................
3ـ4.کنترل حوادث ...................................................................................
4ـ4. مخفی کردن اسکریپتها از مرورگرهای قدیمی ...............................................
5. استفاده از مقادیر و ذخیره سازی آن ...............................................................
1 ـ 5. انتخاب نام برای متغییرها .....................................................................
2ـ 5. تعیین مقدار برای متغییر ها. ...................................................................
1ـ2ـ5. انواع اساسی داده ها در جاوااسکریپت ....................................................
3ـ 5. انواع داده جاوااسکریپت.....................................................................
6 . آرایه ها و رشته ها ..............................................................................
1ـ6 .خلق یک شیء String...........................................................................
2ـ7 . دستورEles ......................................................................................
8 . تکرار دستورات باکمک حلقه ها ....................................................................
1ـ 8 . حلقه های For................................................................................
2ـ 8 . حلقه های While...............................................................................
3ـ 8 . حلقه های Do...while ........................................................................
9. اشیاء درون ساخت مرورگر...........................................................................
1ـ 9 . اشیاء چیستند؟ ...................................................................................
1ـ 1ـ 9.خلق اشیاء .....................................................................................
2ـ 9 . خاصیتهای اشیاء و مقادیر........................................................................
3ـ 9 . گـرد کردن اعداد .............................................................................
4ـ 9 . خلق اعداد تصادفی ...........................................................................
5 ـ 9. کـار با تاریخها ................................................................................
10 . مدل شیئی سند (DOM)..........................................................................
1ـ 10 . درک مدل شیئی سند ........................................................................
2ـ 10 . دسترسی به تاریخچه مرورگـر .............................................................
11. خلق اشیاء اختصاصی ..............................................................................
1ـ11 . استفاده از اشیاء برای ساده کردن اسکریپتها ...............................................
2ـ11 . اختصاصی کردن اشیاء درون ساخت ........................................................
12 . پنجره ها و زیر صفحه ها ..........................................................................
1ـ 12 . کنترل پنجره ها با استفاده از اشیاء .........................................................
2ـ12 . ایجاد وقفه های زمانی .....................................................................
3ـ 12 . استفاده از اشیاء جاوا اسکریپت برای کار با زیر صفحه ها ...............................
14. دریافت اطلاعات به کمک پرسشنامه ها .........................................................
1ـ 14. اصول طراحی پرسشنامه ها درHTML ...............................................
2ـ 14 . شیءfrom در جاوااسکریپت ...........................................................
3ـ 14 . ورودیهای متن ...........................................................................
4ـ 14 . ورودیهای چند خطی متن ...............................................................
5ـ 14 . کـار با متن در پرسشنامه ها .............................................................
6ـ14 . دکمه ها ....................................................................................
7ـ 14 . مربعهای گـزینش .........................................................................
8 ـ 14 . دکـمه های رادیوئی .....................................................................
15 . تصاویر گـرافیکی و انیمیشن ....................................................................
1ـ 15 . استفاده از جاوااسکریپت برای کار با نقشه های تصویری .................................
2ـ 15 . تصاویر دینامیک در جاوااسکریپت .........................................................
16 . اسکریپتهای فرامرور گری .........................................................................
1ـ 16 . دریافت اطلاعات مرورگر ....................................................................
2ـ 16 . حل مشکل ناسازگاری مرورگرها ...........................................................
3ـ 16 . خلق یک صفحه چند منظوره ...............................................................
4ـ16 . هدایت کاربران به صفحات وب .............................................................
5ـ16 . خلق یک صفحه چند منظوره ..............................................................
17 . کـار با شیوه نامه ها ..............................................................................
1ـ 17 . معرفیHTML دینامیک ..................................................................
2ـ 17 . شیوه و ظاهرصفحات ........................................................................
3ـ17 . تعریف و استفاده از شیوه هایCSS .........................................................
4ـ 17 . تنظیم مکـان متن ............................................................................
5ـ 17 . تغییر رنگ و تصاویر زمینه ....................................................................
6ـ 17 . کـار با فوتنهـا ...............................................................................
7ـ 17 . کنترل شیوه ها بکمک جاوااسکریپت .........................................................
18 . استفاده از لایه ها برای خلق صفحات دینامیک ...................................................
1ـ 18 . لایه ها چگونه کار میکنند؟ ...................................................................
2ـ 18 . دو استاندارد برای خلق لایه ها ..............................................................
3ـ 18 . خلق لایه های CSS ........................................................................
4ـ 18 . تعریف خواص لایه ها ........................................................................
19 . استفاده از جاوااسکریپت برای توسعه یک سایت وب .............................................
1ـ 19 . خلق سند HTML ...........................................................................
2ـ 19 . استفاده از لیستهای بازشونده برای تسهیل هدایت کاربران .................................
3ـ 19 . خلق دستوراتHTML ،وایجاد ساختارداده ای ...........................................
4ـ 19 . افزودن توضیحاتی در مورد پیوندها ........................................................
5ـ 19 . استفاده از پیوندهای گـرافیکی ............................................................
20 . نتیجه ..............................................................................................
21 . خلاصه .............................................................................................
22 . فهرست منابع .....................................................................................
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 503 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
ویژوال بیسیک دبیرخانه
مقـدمـه :
استفاده از تکنولوژی نویــن و نیز بهبود روش هــای انجام کار در سیستم های اداری از جمله مهمترین علل اثربخشی تصمیمات مدیران در کسب موفقیت های سازمانی می باشد . در این راستا نرم افزار دبیرخانه با توجه به اهداف زیر طراحی گردیده است :
ایجاد نظم در گردش مکاتبات سازمانی .
ایجاد قابلیت پیگیری نامه های وارده و صادره .
دسترسی سریع و آسان به محل بایگانی مکاتبات .
تجزیه و تحلیل زمان پاسخگویی به مکاتبات .
_راه اندازی اتوماسیون اداری –ارسال مکاتبات از طریق رایانه –آموزش نحوه استفاده از رایانه.
_دریافت،ثبت و توزیع نامه ها،اسناد و مدارک
_صدور و ارسال نامه ها به مراجع ذیربط و اشخاص.
_تایپ و مقابله نامه ها و عنداللزوم تکثیر آنها و سایر اسناد .
_مراقبت در حسن جریان امور مکاتباتی .
_نگهداری سوابق با سیستم بایگانی صحیح و بایگانی راکد _امحاء اوراق با نظر کارشناسان ذیربط.
_اخذ یا مخابره مکاتبات با نمابر.
_اداره امور مربوط به تکثیر کلیه نامه ها ،اسناد و مدارک ، جزوات و نشریات و بخشنامه ها ، حفظ و نگهداری از دستگاههای چاپ و تکثیر .
_ارسال نامه ، دستورالعمل و ... به وزارتخانه ها ،ادارت و سازمانها و ضبط نامه در پروندهای متشکله .
_تعیین کلاسمان ، و انجام مکاتبات در داخل ستاد استانداری از طریق رایانه.