نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود پاورپوینت جوایز کیفیت

پاورپوینت جوایز کیفیت

پاورپوینت جوایز کیفیت دارای 22 اسلاید مفید، مختصر با ظاهری زیبا و متفاوت و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید

دانلود پاورپوینت جوایز کیفیت

دانلود پاورپوینت جوایز کیفیت
پاورپوینت جوایز کیفیت
جوایز کیفیت
دانلود پاورپوینت
پاورپوینت
تحقیق
جزوه
مقاله
پایان نامه 
پروژه 
دانلود تحقیق
دانلود جزوه
دانلود مقاله 
دانلود پایان نامه 
دانلود پروژه
دسته بندی کامپیوتر
فرمت فایل ppt
حجم فایل 439 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

پاورپوینت جوایز کیفیت

 

پاورپوینت جوایز کیفیت دارای 22 اسلاید  مفید، مختصر با ظاهری زیبا و متفاوت و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید.

جوایز کیفیت 

جوایز و پاداشهایی هستند که براساس برخی از جنبه‌های کیفی عملکرد یک سازمان اهدا می‌گردند.جنبه‌هایی که در حالت عادی یک سازمان مسؤلیت زیادی در قبال آنها ندارد .

معیارهای جوایزکیفیت همان عوامل اصلی مدیریت کیفیت جامع (TQM-Total Quality management )  هستند و موفقیت یا عدم موفقیت سازمانها در اجرای نظام‌های مدیریت کیفیت جامع به این عوامل و کیفیت پرداختن به آنها ارتباط پیدا می‌کند .

گستردگی جوایزکیفیت

طبق تحقیقات بعمل آمده بیش از 120 جایزه کیفیت، بهره‌وری و برتری جویی یا تعالی سازمانی در سطح جهان وجود دارد و 64 کشور دنیا دارای جوایز کیفیت، بهره‌وری، برتری‌جویی یا تعالی سازمانی هستند.این جوایزتنها محدود به کشورهای پیشرفته نمی‌شود، بلکه کشورهای در حال توسعه‌ای همچون موریتانی، فیلیپین، سریلانکا، ویتنام، آفریقای‌جنوبی، امارات‌متحده، ایران، فیجی ، برزیل،پرو و ... نیز از سالها پیش صاحب مدلهای جایزه کیفیت هستند.

مهمترین و اصلی‌ترین بخش نظام‌های جوایز کیفیت، معیارهای ارزیابی آنها می‌باشند و ارزیابی این جوایز ، سازمانهای داوطلب را براساس این معیارها و معیارهای فرعی وابسته مورد سنجش قرار می‌دهند و سطح تعالی آنها را مشخص می‌کنند.

 

مهمترین جوایز کیفیت

سه فقره از مهمترین جوایز کیفیت که قبل از سایر جوایز بوجود آمده‌اند به شرح زیر می‌باشند :

جایزه دمینگ (Deming Price-DP) 

جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج آمریکا (Malcom Bald ridge  National Quality Award-MBNQA) 

جایزه کیفیت اروپا (European Quality Awards-EQA) 

 

  تاریخچه جوایز کیفیت دمینگ و مالکوم بالدریج

1951 : در این سال به خاطر قدردانی و تشکر از دانشمند برجسته آمریکایی آقای دکتر ادوارد دمینگ، اتحادیه دانشمندان و مهندسین ژاپن  (Japan Union of scientist and engineer-juse)  جایزه دمینگ را برقرار کرد.

1987 : در این سال در سنای آمریکا به یاد دبیرکل بازرگانی آمریکا که در یک سانحه رانندگی فوت کرد، جایزه مالکوم بالدریج برقرار شد که پاسخی آمریکایی به جایزه پر پرستیژ دمینگ بود.

تاریخچه شکل‌گیری جایزه کیفیت اروپا

1988 : تأسیس European foundation for quality management-EFQM یا بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت بوسیله رؤسای 14شرکت بزرگ اروپایی(Bosch, BT, Bull, Ciba-Geigy, Dassault, Electrolux, Fiat, KLM, Nestle, Olivetti, Philips, Renault, Sulzer, Volkswagen)   که به تأیید کمیسیون اروپا (European Commission) نیز رسیده است. 

 

ppt: نوع فایل

سایز:439 KB 

تعداد اسلاید:22

دانلود پاورپوینت جوایز کیفیت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.