نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی

بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی

پایان نامه بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی در 145 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی

پایان نامه بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی
مقاله بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی
پروژه بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی
تحقیق بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی
دانلود پایان نامه بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دان
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145

بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی

 

 چکیده:

با توجه به پیشرفت روز افزون علوم و فنون و افزایش منابع علمی، ایجاد فهرستهای جدید از منابع علمی، کاهش و کمبود فضاهای آموزشی نیاز به کتابخانه های دیجیتالی و سیستم های آموزش از راه دور روز به روز بیشتر احساس می شود به همین دلیل سیستمی توزیع شده برای کتابخانه رقمی و آموزش از راه دور طراحی گردید که این پروژه در واقع پیاده سازی بخشی از این سیستم تحت عنوان سیستم اطلاع رسانی می باشد.

در راستای انجام این پروژه در ابتدا یکسری تحقیقات در زمینه کتابخانه رقمی و آموزش از راه دور صورت گرفت تا مرجع مناسبی برای مطالعات باشد برای این منظور بر روی تعدادی از پروژه های انجام شده در این زمینه نیز تحقیقاتی به عمل آمد بعد از انجام تحقیقات یک بخش از سیستم کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی تحت عنوان سیستم اطلاع رسانی تحلیل، طراحی و پیاده سازی شد.

در راه انجام و توسعه کتابخانه وقمی و آموزش از راه دور مشکلات زیادی وجود دارد. فرضیات قدیمی که در مورد جنبه های تکنیکی، اجتماعی و اقتصادی و قانونی این کار وجود دارد باعث بروز مشکلاتی شده است. از طرفی نمودن امکانات لازم و منابع لازم توسعه این کار را در کشور ما با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

مقدمه

یکی از گنجینه های گرانبهای کتابخانه انگلستان، کتاب خطی بی همتایی است مربوط به قرن 11 میلادی. این کتاب خطی در سال 1700 به کتابخانه تحویل داده شد و 30 سال بعد در حادثه آتش سوزی از میان رفت. با سوختن جلد و بعضی از صفحات کتاب، کتاب پیش از بیش رو به نابودی گذاشت در نتیجه در سال 1800 تصمیم براین گرفته شد که هر برگ این کتاب را در فریم محافظت شده ای قرار دهند و در سال 1993 کتابخانه انگلستان پروژه الکترونیکی کتاب خطی را آغاز کرد.

دسترس الکترونیکی به منابع  اطلاعاتی از طریق تلاشهای همه جانبه بین المللی برای گسترش اتصال پذیری شبکه ها، افزایش پهنای باند مخابراتی، تولید ابزارهای نوین و از همه مهمتر افزایش قابلیت عملکرد متقابل سیستم‌ها روز به روز بیشتر می شود. اطلاعات رقمی موجود در محیط باز و تقریباً غیرقابل کنترل شبکه جهانی از نظر کمیت هر سال 10 برابر می شوند و همچنین تعداد کاربران نیز به صورت انفجاری افزایش می یابد و این مسائل ومشکلات موجود بر سر آموزش به صورت فیزیکی و کتابخانه های سنتی آدمی را به سمت تولید این سیستم ها پیش می برد . ما نیز ضمن تعریف یک سیستم آموزش از راه دور و کتابخانه رقمی به پیاده سازی قسمتی از این پروژه پرداخته ایم تا عملی شدن آن مشخص گردد.

در این پروژه در ابتدا تحقیقی در مورد پروژه های کتابخانه رقمی و آموزش از راه دور موجود صورت گرفته است و توضیحی در مورد J 2EE و پایگاه داده استفاده شده در این پروژه مطرح شده است و مفصول بعد برچگونگی طراحی و پیاده سازی سیستم اطلاع رسانی مربوط به پروژه کتابخانه رقمی و آموزش از راه دور مطرح شده است.

به امید آنکه این پروژه بتواند راهگشای پروژه های برتر در سالهای آینده باشد.

 

1- معرفی و تاریخچه کتابخانه رقمی:

با گسترش روز افزون اینترنت بحث کتابخانه دیجیتالی بسیار مهم و گسترده شده است. در اینجا ما به طور مختصر تاریخچه کتابخانه دیجیتالی را مورد بحث قرار می دهیم. در ابتدا با یک تعریف عمومی از کتابخانه دیجیتالی شروع می کنیم و بعد تاریخچه کتابخانه آن و پروژه های موجود را مورد بررسی قرار می دهیم.

به طور کلی کتابخانه های دیجیتالی عبارتند از بسط منطقی کتابخانه های فیزیکی در جامعه اطلاعات الکترونیکی. منظور از بسط منطقی این است که کتابخانه های دیجیتالی که در واقع همان راه کتابخانه های سنتی را ادامه می دهند و از منابع و سرویس های موجود استفاده می کنند و منظور از افزایش منطقی آن است که از طریق کتبخانه های دیجیتالی می توانیم سرویس های جدید و موقعیت های جدیدی را برای نوع بشر تهیه کنیم.

تحقیق و تولید کتابخانه های دیجیتالی کار آسانی نمی باشد چرا که شامل عناوین زیادی از جمله کتابداری و کامپیوتر و اطلاعات می باشد مانند ایندکس[1] گذاری اطلاعات و بازیابی[2] آنها، مدیریت پایگاه داده و …

دقیقاً شخص نمی باشد که اولین کتابخانه دیجیتالی در چه زمانی وارد صحنه شده ولی آنچه مسلم است این است که مفهوم آن تا زمان 1980 وارد نشده بود. خروج و تولید کتابخانه های دیجیتالی در این مرحله به دلیل وجوددو نیروی مهم صورت گرفت. اول تولید تکنولوژی دیجیتالی به خصوص در Multimedia و شبکه که باعث ایجاد بازدهی بیشتر و ایجاد راه کارهای جدیدتر در پردازش و مدیریت اطلاعات بود و دوم مردم خواهان روشهایی بودند که بهتر بتوانند اطلاعات مهم را به اشتراک بگذارند و به دنبال روشهای جدید در تحقیق و آمرزش بودند. بنابراین سیستم های کتابخانه دیجیتالی ایجاد شدند.

بسیاری از کتابخانه های دیجیتالی اولیه در واقع انواع تنوعی از مجموعه های دیجیتالی و سیستم های اطلاعاتی بودند. منابع اطلاعات شخصی، اطلاعات مربوط به سازمانها و گروهها از این نمونه ها می باشد.

در سال 1989، پروژه شبکه جهانی اینترنت شروع شد و بسیار سریع گسترش پیدا کرد. کاربران می توانستند جستجو کنند و هم چنین یک node در شبکه ایجاد کنند و اطلاعات را در آن قرار دهند، که برخی از افراد این پروژه را شروع حقیقتی کتابخانه دیجیتالی نامیدند.

امروزه دیگر سد زمان و مکانی که در تحقیقات وجود داشته کم شده و دانشجویان و محققین و به طور عموم تمامی افراد به راحتی می توانند به تمامی اسناد مهم دنیوی دسترسی داشته باشند بدون اینکه محدودیتی در زمان و مکان داشته باشند که این امر، تماماً به خاطر به وجود آمدن کتابخانه دیجیتالی می باشد.

در طول سال 1990 پروژه کتابخانه رقمی به صورت یک فعالیت بزرگ تجربه ای بود بسیاری از پیشرفتهای مهم در زمینه تکنولوژی کتابخانه دیجیتالی در نتیجه تحقیقاتی  که توسط NSF و JICS صورت گرفته می باشد. در سال 1999 به صورت بین المللی شروع به گسترش کردند و NSF برنامه تحقیق کتابخانه دیجیتالی خود را به فعالیت مشابه که توسط JISC صورت می گرفت پیوند داده است و نتیجه تحت عنان فعالیتهای بین المللی کتابخانه رقمی JISC-NSF قرار گرفت.

اهدافی که در این سه سال برنامه نویسی وجود داشت عبارت بودند از:

1.  جمع آوری مجموعه ای از اطلاعات که به خاطر محدودیتهای سایز و فاصله و … قابل دسترس یا استفاده نیستند.

2.  تولید یک تکنولوژی جدید و اینکه آیا این تکنولوژی برای استفاده مجموعه ای از کاربران توزیعی برای پیدا کردن و فرستادن اطلاعات مناسب است یا نه.

  1. محاسبه مزایای بین المللی این تکنولوژی.

پروژه های مهمی که از سال 1994 شکل گرفت عبارتند از:

  1. کتابخانه رقمی دانشگاه کارنکی ملون Informedia.
  2. کتابخانه رقمی دانشگاه برکلی.
  3. کتابخانه رقمی دانشگاه کارولینای شمالی.
  4. پروژه Red Sage.
  5. کتابخانه رقمی Amico.
  6. کتابخانه رقمی دانشگاه هاروارد.
  7. کتابخانه رقمی دانشگاه Maryland.
  8. کتابخانه رقمی دانشگاه stanford.
  9. شبکه کتابخانه رقمی در اندونزی.

10.کتابخانه رقمی JSTOR.

11.کتابخانه رقمی Xerox Parc.

12.کتابخانه رقمی دانشگاه TVLIP.

13.کتابخانه رقمی IBM.

14.کتابخانه رقمی یونان باستان.

15.کتابخانه رقمی NCSTR.

16.کتابخانه رقمی ACM در ویرجینیا.

17.کتابخانه رقمی SWAN.

که در ادامه به معرفی برخی از این پروژه ها می‎پردازیم.

 

 

-6- تعدادی از پروژه های کتابخانه های رقمی:

1-   کتابخانه رقمی دانشگاه کارنگی ملون informedia

کتابخانه ویویدی رقمی Informedia برای جستجو و یافتن قطعات ویدیویی طراحی می‌شود. این کتابخانه با استفاده از مکانیزم های هوشمند خودکار و جستجو های کامل و knowledge-based باعث ایجاد یک کتابخانه ویدیوییرقمی بزرگ و on-line خواهد شد. از نکات برجسته تحقیقاتی در توسعه این کتابخانه استفاده از تکنولوژی های مجتمع برای فهم صحبت، زبان و تصویر است. قطعات صحبت که همراه با تصاویر ویدیویی ضبط شده‌اند توسط سیستم تشخیص صحبت به صورت متن در می آیند و در یک بانک اطلاعاتی تمام متن ذخیره می شوند. هم چنین قطعات مهم تصویری از میان تصاویر ویدیویی با استفاده از یک سیستم تشخیص تصویر استخراج شده و مشخصات آنها در یک بانک تصاویر ذخیره می شوند تا برای جستجو های بعدی مورد استفاده قرار گیرند. جستجو در این بانک های اطلاعاتی نیز با استفاده از همین روش ها انجام می گیرد. اهداف و محدوده پروژه را می توان چنین خلاصه کرد:

سیستم کتابخانه ویدیویی رقمی interactive, on-line به نام informedia مشهور است و باید توسط دانشگاه کارنگی ملون اجرا شود.

کاربران این سیستم قادر خواهند بود منابع ویدیویی علمی و ریاضی مورد نیاز را در آرشیو های ویدیویی جستجو نموده و آنها را بازیابی کنند.

بودجه تخصیصی به این پروژه از محل بودجه آغاز کننده کتابخانه رقمی NFS/DARPA/NASA به میزان 8/4 میلیون دلار تاُمین شده است.

تکنولوژی های مورد استفاده در این سیستم عبارتند از تشخیص صحبت، تشخیص تصویر و تشخیص زبان طبیعی.

منابع اولیه این سیستم عبارت از 1000 ساعت ویدیو از شبکه تلویزیونی WQED پیترزبورگ و شرکت Fuir fux و نیز شبکه BBC و دانشگاه باز (open unuversity) است.

در برنامه تحقیقاتی این پروژه در مورد مسائلی چون رابطه انسان و کامپیوتر، قیمت گذاری و دریافت هزینه استفاده از منابع ویدیویی، اختفاء و امنیت تحقیق خواهد شد.

هر یک از زیر سیستم های informedia به خودی خود یک موضوع تحقیقاتی جالب را برای محققین فراهم می کنند. زیر سیستم های مهم این سیستم عبارتند از: تشخیص صحبت، قطعه بندی ترتیب تصاویر، ابزارهای نمایش و کنترل رابط کاربر، ایندکس سازی بر روی متن، جستجو و بازیابی، سردرهای ویدیویی، پرد شکل های جریان دهی در شبکه و الگوریتم های قیمت گذاری پویا.

تحقیقاتی که بر محور کاربران صورت می گیرد باید منجر به استفاده راحت و کارآمد این سیستم شود. مباحثی که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از:

چگونه کاربران را در انتخاب بهترین قطعه ویدیویی از میان چندین نتیجه ای که برای جستجوهایشان به دست می آورند راهنمایی کنیم؟

چگونه به کاربران اجازه دهیم که مدت زمان قطعه ویدیویی را مطبق نیازشان تنظیم کنند؟

چگونه مرور سطحی (Skimming) ویدیوها را آسانتر کنیم؟

پاسخ به این سؤالات نقش بسیار مهمی در توسعه و آزمایش مکانیزم هایی نظیر نمایش هوشمند متحرک (imicon) در چند پنجره مجزا، امکان context – sizing برای تنظیم مدت زمان قطعات ویدیویی و امکان مرور سطحی ویدیو ها دارند. برای بدست آوردن این پاسخ ها، سیستم اولیه در موسسات همکاری کننده نظیر آزمایشگاه ها و مدارس نصب می شود. تمام تصمیمات و فعالیت های کاربران به صورت نا محسوس ضبط و نگهداری و از روی آنها گزارشات آماری تهیه می شوند. هم چنین با کاربران مصاحبه هایی نیز انجام می شد تا از میزان رضایت آنها گزارشاتی تهیه شود. این گزارشات بعداً در بهبود سیستم مورد استفاده قرار می گیرند.

-آشنایی با سیستم توزیع شده کتابخانه رقمی و آموزش از راه دور:

فاز تحلیل پروژه معمولاً مهمترین بخش یک پروژه محسوب می شود همانطور که در قسمت مقمدمه نیز ذکر شده است این پروژه عبارت است از پیاده سازی یکی از سیستم‌های موجود در سیستم اطلاع رسانی می باشد. برای بررسی دقیق این سیتسم ما در ابتدا یک تعریف کلی از سیستم اصلی ارائه‌ میدهیم و بعد به طور مفصل در مورد پروژه اصلی بحث خواهیم کرد.

بزودی شاهد آن خواهیم بود که شبکه جهانی از مجموعه‌ایی از کامپیوتر هایی که قادربه انتقال فایل ها هستند مجموعه‌ای از منابع اطلاعاتی با قابلیت بر هم کنش شی‌ءها تبدیل خواهد شد. کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق کتابخانه‌های رقمی پیدا می‌کنند و می‌توانند منابع در دسترسی خود را درشبکه به اشتراک بگذارند. بدون نیاز به حضور در کلاسهای فیزیکی آموزش می‌بینند و در کنفرانس‌های آموزش از راه دور باید پروژه‌هایی در ابعاد بزرگ ساخته شود تا زمینه تحقیقات آنها فراهم شود.

تا کنون تعریف مختلفی از کتابخانه رقمی رائه شده است.

کتابخانه رقمی باید بتواند از امکان دسترسی خردمندانه به منابع اطلاعاتی توزیع شده را از طریق توجه به دانش آگاهی و مفاهیم اندوخته شده در انبارهای اطلاعاتی فراهم نماید.

و یا اینکه در سال 1997 تعریفی در مورد کتابخانه های توزیع شده بیان شده است در می‌گوید.

مفهوم کتابخانه رقمی فقط مجموعه‌ای رقمی شده به همراه ابزراهای مدیریت اطلاعات نیست بلکه کتابخانه رقمی محیطی است که مجموعه‌ای رقمی را به همراه خدمات و انسانهای که در طی دوره حیات از ایجاد تا ارائه و نگهداری داده‌ها، اطلاعات و آگاهی ها همکاری دارند دارای معنی می‌داند.

ولی به طور کلی کتابخانه های رقمی با برداشتن محدوده جغرافیایی و زمانی از کتابخانه‌های سنتی باعث  تغییر بنیادی مفهوم کتابخانه خواهند شد.

به طور کلی کتابخانه‌های رقمی شامل مجموعه‌ای از سرویسها مانند سرویس جمع‌آوری، فهرست بندی، ذخیره سازی، جستجو، حفاظت و بازیابی اطلاعات می‌باشد که امکان دسترسی به حجم غظیمی از داده‌ها را فراهم می‌کند.

سیستم‌های آموزشی از راه دور نیز نوعی سیستم آموزشی می‌باشد که با کمک فن آوری همچون وب و شبکه های کامپیوتری پیاده سازی می شود.

سیستم آموزش از راه دور در واقع یک سیستم شامل مجموعه‌ای از علملیات مانند آموزش، امتحان وارزیابی، جلسات همفکری و مدیریت این سیستم تشکیل شده است.

این سیستم ویژگی‌ که دارد این است که به طور کامل با محیط خارج در ارتباط می‌باشد از ویژگی‌های دیگر این سیستم مقرون به صرفه بودن تحصیل و آموزش است و همچنین امکان ارتباط 24 ساعته دانشجویان با یکدیگر و با اساتید می‌باشد.

با توجه به مطالبی که ذکر شد و همچنین پروژه‌هایی که در این مورد بررسی کردیم نشان می‌دهد که رشد روز افزون شبکه جهانی اینترنت و استفاده از وب و کامپیوتر چاره‌ای جز پیوستن به این شبکه جهانی و تطبیق خودمان با این تغییرات نخواهیم داشت. در نتیجه با توجه به نیاز دسترسی به منابع عملی و تحقیقاتی، اساتید و دانشجویان و دانش  آموزان در زمینه دسترسی به منابع عملی و تحقیقاتی دارند این پروژه تعریف گردید. کمبود مکان‌های فیزیکی برای آموزش، پراکندگی منابع عملی و کتابها و مجلات در کتابخانه‌های فیزیکی و عدم دسترسی آسان به آنها ما را به سمت تعریف این پروژه هدایت کرده است.

این سیستم به طور کلی شامل کتابخانه دیجیتالی و آموزش الکترونیکی می‌باشد که در آن کتابخانه دیجیتالی شامل سرویسهای:

1-   جمع آوری اطلاعات

2-   فهرست بندی اطلاعات

3-   دخیره سازی اطلاعات

4-   جستجو و حفاظت اطلاعات

5-   بازیابی اطلاعات

است و سرویس های مربوط به آموزش الکتریکی نیز عبارتند از :

1-آموزش مبتنی بر وب

2- کلاسهای مجازی

3- همکاری های الکترونیکی

است. این سیستم به روی شبکه Grid پیاده سازی می‌شود و Grid در واقع محیطی است که منابعی که به طور جغرافیایی پراکنده شده‌اند را در قالب یک منبع واحد گردآوری می‌کند و این منابع توزیع شده را در اختیار کاربران قرار می دهد در واقع Grid با گرد هم آوردن تعداد زیادی منبع در اینترنت محیطی یکپارچه از منابع  فراهم می‌آورد. در نتیجه این سیستم   یک سیستم توزیع شده می‌باشد . به گونه‌ای که در این سیستم چندین سرور وجود دارد و هر سرور نیز چندین client را دارا می باشد که تمام این clientها امکان ایجاد ارتباط با یکدیگر را خواهند داشت سرویس های پایه‌ای که در یک شبکه Grid وجود دارد عباراند از :

1-   عضویت در Grid

2-   حذف

3-   وارد شدن و خارج شدن

4-   به اشتراک گذاشتن منابع

5-   سرویس نوبت بندی

6-   سرویس کپی کاری

7-   سرویس ذخیره سازی

 

 

-2-1- تعیین نیازهای مشتری:

در این بخش  تعیین نیازهای مشتری باید به چند سوال اساسی پاسخ داده شود.

  1. چه اطلاعاتی توسط سیستم تولید خواهند شد؟
  2. چه اطلاعاتی باید فراهم شدند؟
  3. چه عملکرد کارایی از سیستم انتظار می‌رود؟

در اینجا به این نکته توجه کنید که نیازهای مشتری با خواسته‌های آن بسیار متفاوت دارد. نیازهای مشتری در یک سیستم باید لزوماً‌ برآورده شود ولی بزودی برای بر آورده شدن خواسته‌های مشتری وجود ندارد.

در این بخش بعد از بررسی های انجام شده در مورد سیستم در می‌یابیم که پروژه اطلاع رسانی که بخش از سیستم کتابخانه رقمی و آموزش از راه دور است دارای نیازهای زیر می‌باشد در واقع سیستم باید حداقل این امکانات را دراختیار کاربر قرار دهد:

1.  زمانی که دورة آموزش جدید، کتاب یا مقاله‌ای به سیستم اضافه شده است سرور  مربوطه از این مساله با خبر  شود.

2.  سرور مربوطه بر اساس  یکسری سیاستهای کاری باید تصمیم بگیرد این اطلاع رسانی را برای کدامیک از کاربران محلی انجام دهد.

  1. بعد از تصیم ‌گیری از سیستم این انتظار می رود که آگهی را برای کاربران ارسال می‌کند.

همچنین بازدهی که این سیستم باید برآورده کند باید حداقل شرایط زیر را دارا باشد:

 

  1. سرعت جستجو باید جوابگوی تعداد مراجعین باشد.
  2. سیستم باید امکانات چاپ و نسخه برداری به فرمت‌های مختلف استاندارد متنی و گرافیکی را دارا باشد.

 

 

فهرست

 

مقدمه

1-   معرفی و تاریخچه کتابخانه رقمی:

1-1-     تعریف کتابخانه رقمی

1-2-     اجزا دیجیتالی

1-3-     ایندکس گذاری اتوماتیک

1-4-     دلایل اضافه از کتابخانه رقمی

1-5-     هزینه های مربوط به کتابخانه رقمی

1-6-     تعدادی از پروژه های کتابخانه های رقمی

2-           آموزش از راه دور

2-1-     تاریخچه آموزش از راه دور:

2-2-     برنامه ها در ایالات متحده

2-3-     طراحی آموزش از راه دور

2-4-     عناصر طراحی آموزش از راه دور

2-5-     انتقال از طریق اینترنت

2-6-     مزایا و فعالیت آموزش اینترنتی

3-           معرفی J2ee

3-1-     مقدمه

3-2-     برنامه های کاربردی چند لایه توزیع شده

3-2-1- اجزا J2ee

3-2-2- client های J2ee

3-2-3- معماری اجزا Java Beans

3-2-4- ارتباطات سرور J2ee

3-2-5- اجزا J2ee

3-2-6- اجزا Bussiness

3-2-7- لایه سیستم اطلاعات

3-3-     زیر لایه J2ee

3-4-     enterprise Bean چیست؟

3-4-1- مزایای enterprise Bean

3-4-2- چه زمانی از EB ها استفاده می شود؟

3-4-3- انواع enterprise Bean

3-4-4- enterprise Bean چیست؟

3-4-5- entity Bean چیست؟

3-4-6- M- D Bean چیست؟

3-4-7- چگونگی دسترسی client از طریق واسط.

3-4-7-1- تصمیم گیری در مورد دسترسی سیار و یا دسترسی محلی

3-4-8- طول عمر enterprise Bean ها

3-4-8-1- طول عمر SSB

3-4-8-2- طول عمر ??? SB

3-4-8-3- طول عمر entity

3-4-8-4- طول عمر Message

3-5-     تکنولوژی Java Server page چست؟

3-5-1- صفحات JSP چه می باشند؟

3-5-2- چرخه عمر صفحات JSP

3-5-2-1- ترجمه و کامپایل صفحات JSP

3-5-2-2- اجرای صفحات JSP

3-5-3- تولید محتوای ایستا در صفحات JSP

3-5-4- تولید محتوای دینامیک در صفحات JSP

3-5-5- اجزا Java Beans

3-6-     گردش کار JTA

3-6-1- گردش کار چیست؟

3-6-2- نرم افزایش گردش کار JTA

4-           معرفی مفاهیم پایگاه داده و پایگاه داده oracle :

4-1-     سیستم های مدیریت پایگاه داده

4-2-     مدل پایگاه داده رابطه ای

4-2-1- مزایای استفاده از پایگاه داده رابطه ای

4-3-     پایگاه داده oracle

4-3-1- معماری پایگاه داده oracle

4-3-1-2- ساختار منطقی پایگاه داده oracle

4-3-1-2- ساختار فیزیکی پایگاه داده oracle

4-3-2- موجودیت oracle و پایگاه داده

5-           آشنایی با سیستم توزیع شده کتابخانه رقمی و آموزش از راه دور

6-           آشنایی با سرویس اطلاع رسانی

6-1-     اهداف اولیه

7-           تحلیل نیازهای سیستم و نرم افزار

7-1-     مهندسی سیستم

7-2-     تحلیل سیستم

7-2-1- تعیین نیازهای مشتری

7-2-2- مطالعه امکان سنجی

7-2-3- ارزیابی و سنتز نیازهای نرم افزار

7-2-4- نمودار جریان داده سیستم

8-           مدل کردن سیستم

8-1-     نمودار ERD

8-2-     نمودار مورد کاربر

8-3-     نمودار فعالیت

9-           طراحی سیستم

9-1-     طراحی از بالا به پایین سیستم

9-2-     طراحی ورودی و خروجی سیستم

10-      پیاده سازی

11-      نتایج و پیشنهادات

12-      منابع

دانلود بررسی و پیاده سازی کتابخانه رقمی و آموزش الکترونیکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.