نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت نرم افزار پارس شمال

گزارش کارآموزی در شرکت نرم افزار پارس شمال

این کارآموزی و پروژه در شرکت نرم افزار پارس شمال در قالب ورد در 60 صفحه می باشد

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت نرم افزار پارس شمال

شرکت نرم افزار،نرم افزار،کامپیوتر،نصب سیستم عامل ونرم افزار،کارآموزی و پروژه،کامپیوتر،مهندسی نرم افزار،شرکت پارس،شرکت مهندسی نرم افزار،کارآموزی شرکت نرم افزار،سخت افزار
دسته بندی شبکه های کامپیوتری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2504 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

گزارش کارآموزی در شرکت نرم افزار پارس شمال

سخن اول اینکه عصر حاضر، عصر اطلاعات است ولیکن این امر یک حقیقت غیر قابل انکار است که پیچیدگی، تعدد و فراوانی مسائل این عصر، چنان است که سیستم­ها و مکانیزم­های سنتی موجود، در حال حاضر کارایی خود را از دست داده و جز با استفاده از سیستم­های رایانه­ای و تشکیل پایگاه­های اطلاعاتی مناسب و بهنگام نمی­توان به مدیریت بهینه فعالیت­های مختلف اندیشید.

 

امروزه با پیشرفت­های صورت گرفته در علوم رایانه­ای و تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات، شکل تکامل یافته­ای از سیستم­های اطلاعات مکانی تحت عنوان سیستم­های اطلاعات جغرافیایی (GiS)بوجود آمدهاند که از مهمترین ویژگی­های متمایز کننده این سیستم­ها از سایر سیستم­های اطلاعاتی­،‌ توانایی تحلیل و تلفیق توام اطلاعات مکانی و توصیفی در آن­ها می­باشد.

 

سیستم اطلاعات جغرافیایی، مجموعه­ای سازمان­یافته و متشکل از اجزاء نرم­افزار، سخت­افزار،             نیروی متخصص، داده­های مکانی و مدل­های تجزیه و تحلیل اطلاعات می­باشد که به منظور جمع­آوری،ذخیره­سازی، بازیابی، بهنگام­سازی، تجزیه و تحلیل و نمایش اطلاعات مکان مرجع مورد استفاده قرار می­گیرند. امروزه سیستم­های اطلاعات جغرافیایی به عنوان سیستم­های حامی تصمیم­گیری توسط مدیران در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی، استفاده می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش مطالعاتی GIS وRS در شرکت مهندسان مشاور پارس مختصات جنوب

 

شرکت مهندسان مشاور پارس مختصات جنوب با توجه به نیاز روز افزون علوم مهندسی، گستردگی حوزه   فعالیت­های خود در زمینه نقشه­برداری و انجام مطالعات پایه و  همچنین حجم زیاد و متنوع اطلاعات مورد مطالعه برای انجام بهینه وظایف و امور محوله، نیازمند به خدمت درآوردن و استفاده از قابلیت­های GIS در امور مربوط به طرح­های مطالعاتی و اجرایی می­باشد. مسلماً استفاده از علم GIS و سنجش از دور در مراحل مختلف مطالعاتی طرح­های شرکت مهندسان مشاور پارس مختصات جنوب، گامی موثر در راه استفاده از فناوری­های اطلاعاتی در شرکت­های مهندسین مشاور در کشور و متحول نمودن روند تولید، تهیه، اخذ، ذخیره­سازی، به هنگام­سازی، تحلیل، نمایش و نهایتاًَ مدیریت بهینه فعالیت­ها خواهد بود.

 

با توجه به رشد روز افزون کاربردهای GIS و سنجش از دور در شاخه های مختلف  مهندسی و لزوم بهرهگیری کشور از آخرین روش توسعه نرم­افزاری و سخت­افزاری، این شرکت به عنوان یکی از متولیان این امر، بخش مطالعاتی GISوRS را با هدف توسعه زیرساخت­ها و تجهیز و بهره­گیری از کارشناسان خبره در ارتباط با توسعه و ایجاد گروهی مجزا که بتواند خود به صورت کارشناسی و تحلیلی  طرح­های کاربردی در رابطه با سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS و سنجش از دور را در پروژه­های مطالعاتی علوم مختلف وابسته به عوارض زمین در زمینه فیزیوگرافی، هواشناسی و هیدرولوژی، کشاورزی، پوشش گیاهی، خاکشناسی و زمین­شناسی، محیط زیست ، فرسایش و رسوب، شبکه زیرساخت شهری از قبیل آب و فاضلاب،  برق و گاز و ایجاد بانک­های اطلاعاتی مکانی و .....تعریف و ایجاد نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این شرکت با سازمانها و ادارات مختلف از جمله موارد زیر همکاری داشته است :

 

    شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (مجری سدهای بزرگ و نیروگاه های برق آبی وزارت نیرو)
    شرکت پایانه های صادرات مواد نفتی
    شرکت سهامی آب منطقه ای فارس
    شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر
    شرکت آب و فاضلاب شیراز
    شرکت آب و فاضلاب روستایی بوشهر
    سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس
    شرکت گاز استان فارس
    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس
    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر
    اداره کل راه و ترابری استان کهکیلویه و بویراحمد

 

 

 


 

بخشی عمده از فعالیت من به برپایی پایگاه داده های  نرم افزارArcGiS،عیب یابی و ارتقا سیستم،نصبسیستمعاملونرمافزارهایمربوطه،انجام تنظیمات دستی شبکه برای کلاینت هاو سرویسدورهایسیستمهاگذشت که بیشترگزارشی که دردست دارید نیز به این موارد می پردازد. البته کارهای دیگری نیز انجام دادم. مانند مشارکت درخریدسیستم های جدید،مشاوره درمسائل کامپیوتری و نیزIT و همچنین تهیه اینترنت پرسرعت برای شرکت.

البته قصدداشتم که فرصت را غنمیت شمرده و تاجایی که امکان دارد کاربانرم افزارهای مورد استفاده درشرکت چونAutocad،ENVI( برای تفسیر عکس های ماهواره ای )،SewerCad(برنامهایبرایطراحیشبکههایجمعآوریفاضلاببصورتکاربردیکهازسرعتودقتوامکانبازنگریخوبیبرخورداراست)و ... را از کارکنان یادبگیرم که خیلی چنین فرصتی پیش نیامد.

 

 

شکل 1-  نمایی از مکان کارآموزی

 

عیبیابیوارتقاءسیستم

به طور کلی مشکلات پیش آمده در سیستم ها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری  تقسیم می شود که هر بخش را در ادامه توضیح میدهم.

ارتقاء سیستم

برای ارتقاء سیستم، معمولاً به یک سری مشخصات مهم سیستم از جمله نوع مادربورد نوع CPU تحت پشتیبانی و ماژولهای پشتیبانی شده توسط آن مادربورد، از جمله کارت گرافیک و حافظه RAM نیاز است و معمولاً در صورتی سیستم ها را ارتقا می دهیم که از لحاظ کارایی و اقتصادی مقرون به صرفه باشد؛ چون با توجه به پیشرفت سریع فناوری و تولید روزافزون قطعات کامپیوتری جدید،ممکن است بعضی از قطعات با فناوری های قدیمی، در بازار موجود نباشد یا هزینه های گزافی برای تعویض قطعات یا ارتقاسیستم متحمل شویم.

عیب یابی

به طور کلی مشکلات سخت افزاری بر اثر خرابی یا عدم شناسایی قطعات مختلف در سیستم به وجود می آید که شایع ترین آنها عدم ارتباط بین قطعات می باشد یا به علت مشکلات نرم افزاری که در سیستم عامل  رخ می دهد، هستند که شایعترین آنها عبارتند از:

    روشن نشدن سیستم که به دلیل قطع کابل برق یا خرابی منبع تغذیه می باشد.
    عدم وجود تصویر روی مانیتور که عمدتاًناشی از قطع کابل یا مشکلات کارت گرافیک می باشد.
    صدای بوق ممتد و بالا نیامدن سیستم که ناشی از عدم اتصال صحیح قطعات یا خرابی قطعات می باشد.
    بالا نیامدن سیستم عامل که به مشکلات ناشی از RAM و HARD سیستم باز می گردد.
    عدم شناسایی CD/DVD-Drive که با تنظیمات جامپرها راه اندازی می شود.
    ریست شدن های مداوم سیستم که علتهایی از جمله عدم کارکرد یا صدای زیاد فن CPU و یا خرابی در خازنهای مادر بورد می باشد.
    بالا نیامدن و یا طولانی شدن زمان بارگذاری ویندوز به دلیل ویروسی شدن یا خراب شدن فایل های بوت سیتم ها.
    نصب و پاک کردن های ناقص و مکرر برنامه،که باعث اجرا نشدن نرم افزار های دیگری می شود.
    مشکل در نصب نرم افزار ها که با نصب پیشنیاز آنها همانند .NetFramworkروی سیستم عامل مرتفع می گردد یا به علت قانونی نبودن سیستم عامل یا نرم افزار مشکلاتی پیش می آید که آنها را به اصطلاح می توان قانونی (کرک) نمود و مشکل را رفع کرد.
    انجام به روز رسانی نرم افزار های امنیتی که غالبا به روش های غیر معمول انجام میپذیرد.
    عدم ارتباط با شبکه محلی انجام و به روز رسانی تنظیمات شبکه به صورت دستی روی سیستم عامل.

و ....

 

 

 

 

 

 

 

نصب سیستم عامل و نرم افزار های مربوطه

بیشتر سیستم های این شرکت به دلیل سازگاریبرنامه های کابردی آن نظیر نرم افزار ArcGiS با ویندوز ایکس پی (WindowsXP)، از این سیتم عامل استفاده می کردند. که مرحله نصبی در حدود 30 تا 40 دقیقه دارد و به علت خارج از حوصله بودن این مطلب از شرح آن میپرهیزم. در ادامه به انجام کارهایی که بعد از نصب ویندوز روی هر سیستم انجام می پذیرد پرداخته می شود.

 

    افزودن زبان فارسی برای ویندوز

پس از عوض کردن و نصب سیستم عامل ویندوز XPSP3 زبان فارسی را نصب کردیم. برای افزودن زبان فارسی به سیستم به قسمت Controlpanelرفته،سپسروی گزینه Region and Languageدبل کلیک کرده و از تب  Languageزبان فارسی را اضافه می کنیم.

 

    ایجاداکانتمحدودبرایکاربران

پس از افزودن زبان فارسی، به ایجاد اکانت های کاربری محدود برای کاربران پرداخته شد.

برای این کار به قسمت control panelرفته،سپسروی گزینه User Accountsدبل کلیک کرده و سپس از پنجره باز شده روی گزینه Creat a New Accountکلیک می کنیم و نامی را برای کاربر انتخاب نموده و پس از Next کردن تیک گزینه Limited را در قسمت Pick an Account Type را می زنیم تایکحسابکاربریبادسترسیمحدود (ازجملهمحدودیتها: نصبوحذفنرمافزارودیگرتغیراتاساسیدرسیستمعامل)  ایجادشودتادراختیارکاربرانقرارگیرد.برایجلوگیریازدسترسیکاربرانبهحسابمدیرسیستمحتمابایدرویآنپسوردگذاشتهشود.

 

    نصبنرمافزارهایموردنیاز

در این بخش نصب نرم افزار های مورد نیاز هر سیستم با توجه به کاربرد های آن انجام می شد.

برای اکثر سیستم ها نرم افزارهایMicrosoft Office، Flash Player،ArcGiS (برای تهیه انواع نقشه ها در موضوعات مختلف علمی و درزمینهسیستمهایاطلاعاتجغرافیایی که در ادامه، آن را به تفصیل شرح خواهم داد) و همچنین نرم افزارهای ModSlow (کاربرد در زمینه آبهای زیرزمینی)،MicroStation(کاربرد در زمینه سیستم های اطلاعات جغرافیایی)،Surfer (برای ترسیم نقشه ها)،AutoCad (برای نقشه کشی)، SewerCad (برای طراحیشبکههایجمعآوریفاضلاببه صورتکاربردیکهازسرعتودقتوامکانبازنگریخوبیبرخورداراست) ، SMADA (کاربرد در کارهای آماری)، Hecras (در زمینه هیدرولوژی)  و ... را نصب کردیم.

از جمله نرم افزارهایی که روی تمام سیستم ها نصب میشد نرم افزار Net Support بود که در سیستم های بخش کامپیوتر نصب میشد که این نرم افزار روی  تمامی سیستم ها به صورت Client (Student) ودر سیستم استاد به صورت Server (Teacher) نصب می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انجام تنظیمات دستی شبکه برای کلاینت ها

سیستمیکهروی آن بهتازگیویندوزنصبشده است،برایاتصالبهشبکهمحلی ، احتیاجبهیکسریتنظیماترویکانکشنکارتشبکهخوددارد.

ب

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت نرم افزار پارس شمال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.