نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

نابترین فایلها

فایلهای کمک آموزشی

دانلود مقاله چرا Visual Basic

مقاله چرا Visual Basic

مقاله چرا Visual Basic در 9 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مقاله چرا Visual Basic

مقاله چرا Visual Basic
تحقیق چرا Visual Basic
دانلود مقاله چرا Visual Basic
دانلود تحقیق چرا Visual Basic
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی کامپیوتر
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

مقاله چرا Visual Basic

 


چرا Visual Basic ؟

VB ، بدون شک ، یکی از بهترین ابزار های برنامه نویسی است که تاکنون برای PC ساخته شده است . این زبان روئیای برنامه نویسان ، بخصوص برنامه نویسان WINDOWS را جامه عمل پوشاندهاست . اگر تا به حال با زبان C برای WINDOWS برنامه نوشته باشید ، می دانید که چقدر مشکل و وقت گیرد است و دیباگ کردن آن چقدر سخت خواهد بود . فقط خواند ن کتابچه راهنمای کیت توسعه نرم افزار Microsoft windiws software Development Kit آن ساعتها به زمان  نیاز دارد و نوشتن برنامه های واقعی حتی از این هم بیشتر وقت می گیرد . واسطه گرافیکی کار بر GUI-(Graphica User Interface) -شاید موج آینده باشد ، ولی کار را برای برنامه نویسان بسیار مشکل کرده است .

حتی ابتدایی ترین برنامه های windows که چیزی نیست جز یک پنجره ساده با یک توضیح مختصر درباره نویسنده ، به حدود پنج صفحه کد c و چهار فایل جداگانه نیاز دارد (گرچه با c++ اوضاع کمی بهتر شده ).پیچیدگی فوق العاده نوشتن برنامه های سودمند و واقعی ، اغلب سرعت کار را تا حد حرکتی حلزونی پائین می آورد و از ان بدتر ، ابزراهای برنامه نویسی windows ، هنوز از کمال مطلوب فاصله بسیار دارند ، و whndows SDK گاهی بیشتر از آن مفید باشد ، باعث آزارو مزاحمت است .

 ولی VB کاملاً این دورنما را تغییر داده است . بالاخره، آن ابزرای که windows تاکنون از فقدان آن در رنج بوده ، از راه رسیدن است .وقتی یک برنامه نویس با تجربه windows ، برای اولین بار VB را می بینند ، به سختی می تواند به چشمان خود اعتماد کند ! ایده کار بسیار ساده است . اگر سک پنجره با اندازهای معین لازم دارید، کافیست آن را روی صفحه کامپیوتر به اندازه دل خواهتان در آورید . اگر در جایی از پنجره برنامه یک جعبه متن لازم دارید، کافیست ان را از جعبه ابزار برداشته و در محل مورد نظر قرار دهید . VB آنچه را که یک برنامه خوب باید بکند - برداشتن بار جزئیات از دوش شما - انجام می دهد . سودمندی VB در آنجاست که ، بالاخره می توان در فرایند برنامه نویسیwindows کمک گرفت . شما می توانید هر چیزی را ،جعبه لیست دکمه فرمان ، دکمه ترکیبی، هر جا که مایلید قرار دهید . در پایان هم ، فقط کافیست چند خط کد Bisic (که اغلب بسیار هم کم است ) بنویسید تا همه چیز به خوبی پیش برود ، وVB هم فایل اجرایی آن را برایتان خواهد ساخت . از دیدگاه یک برنامه نویس VB ,Windows هیچ چیزی از یک معجزه کم ندارد .

رهیافت ما

این زبان برای آنهائیست که می خواهند برنامه نویس windows شوند ، پس باید وقت زیادی را صرف کار با VB   کنند . به عبارت دیگر ،خواهید دید که این زبان چه توانایی هایی دارد  برای این منظور ، مثال های زیادی در این کتاب آورده شده است ، و این بهترین راه یادگیری یک نرم افزار جدید است . این مثال ها ، از پنجره ای می سازید و با آن کار می کنید ، شروع می شوند . در طول این زبان مثال های متعددی آورده خواهند شد : برنامه ساعت شماته دار ، یک ادیتور متن ، برنامه پایگاه داده برنامه نقاشی ، ماشین حساب ،‌و بسیاری برنامه های دیگر .

علاوه بر این ، همان طور که از نام VB هم بر می آید ،بایستی مقدار زیادی از وقتتان را صرف ظاهر برنامه ها کنید . این کتاب از یک جهت از دیگر کتب برنامه نویسی تفاوت عمده دارد و آن این است که در VB ، طراحی یک برنامه پیش از انکه کد نویسی باشد ، طرح ظواهر برنامه است . اگر آشنایی قبلی با برنامه نویسی WINDOWS ندارید ، درخواهید یافت که برنامه هایی که نوشته اید با آنچه در تصور داشته اید ، بسیار تفاوت دارند . به ویژه باید بدانید که برنامه های ویندوز رویداد گرا هستند ، و این به آن معناست که برنه شما به جای برنامه نویسی خطی و پیوسته که قبلاً می شناختید ، از یک سری بخشهای کوچک تشکیل خواهد شد که هر کدام رویداری را کنترل می کنند . شاید اوایل کار کمی برایتان نا مانوس باشد ، ولی بعد از مدت کوتاه فکر کردن با رویدادهای Windows ، مثل کلیک های موش یا ضربه های کلید برایتان عادی خواهد شد .



دانلود مقاله چرا Visual Basic

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.